Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina barn brukar leka att de jobbar, då vinkar de hejdå, går in i ett annat rum och låtsas äta en banan, sen kommer de tillbaka med en bok i handen som de ger till mig innan allt upprepas.3,5-åringen har kommit in i det här med att uppfinna olika lekar, den ena märkligare än den andra. Härom dagen när vi var ute sa hon:
”Mamma ska vi leka gumma?”
Jag ”hur gör man det?”
”Man går och lägger sig och borstar tänderna.”
Så klev hon in i en buske och började peta tänderna med en pinne
Får man fråga vad föräldern/föräldrarna jobbar med?Mina barn brukar leka att de jobbar, då vinkar de hejdå, går in i ett annat rum och låtsas äta en banan, sen kommer de tillbaka med en bok i handen som de ger till mig innan allt upprepas.
Haha, jag är socialsekreterare och deras pappa civilingenjör så det är inte riktigt vad vi gör på jobbet tyvärr.Får man fråga vad föräldern/föräldrarna jobbar med?
Haha, mitt barn har en period när hon väldigt gärna ville följa med mig till jobbet. Visade sig att hon trodde att jag jobbade på en lekplatsHaha, jag är socialsekreterare och deras pappa civilingenjör så det är inte riktigt vad vi gör på jobbet tyvärr.
Vilken besvikelse!Haha, mitt barn har en period när hon väldigt gärna ville följa med mig till jobbet. Visade sig att hon trodde att jag jobbade på en lekplats
Haha, mitt barn har en period när hon väldigt gärna ville följa med mig till jobbet. Visade sig att hon trodde att jag jobbade på en lekplats
Haha, min dotter har bara varit med mig på jobbet när det varit studiedagar som här ligger rätt tätt på storhelger så det har nästan alltid funnits godis och kakor och så går vi dit vid fika tid. Hon tror jag jobbar med att fika och titta på gubbar på datorn (till viss del sant). På pappans jobb får man alltid glass och så jobbar jultomten där .Haha, mitt barn har en period när hon väldigt gärna ville följa med mig till jobbet. Visade sig att hon trodde att jag jobbade på en lekplats
Åh, när dottern kom förbi jobbet senast så var vi bara inne på lagret och jag pekade då på godsmottagningen och förklarade. Nu har hon en något oklar bild av att jag jobbar med att få paket...
(Jag har ett mycket administrativt skrivbordsjobb )
På temat;
På min dotters förskola (hon blir 19 nu) hade de frågat att barn vad mamma och pappa var duktiga på och så läste de upp detta vid skolavslutningen. Det var lite med andan i halsen, men dottern tycker att båda jag och hennes pappa var bra på att laga mat
Ett par andra föräldrar hade inte samma ”tur”, där var mamman bra på att ha ont i huvudet och pappan att sitta vid datorn
Lite fräckt av förskolan att läsa upp detta tyckte jag.
Min äldsta sa "Mamma och pappa skriva alla mööööjliga sorters bokstäver".När sonen var liten frågade förskolan vad hans föräldrar jobbar med. Då svarade han "mamma räknar och pappa äter mackor"
Vi gjorde intervjuer med våra barn inför utvecklingssamtal, då frågade vi om VH, tex vad barnen tyckte de var bra på, vad de trodde de jobbade med, vad de gör tillsammans hemma just ör att stärka bandet mellan hemma och förskolan, men det var ju naturligtvis inget man läste upp för andra sen, utan det var ju barnets!På temat;
På min dotters förskola (hon blir 19 nu) hade de frågat att barn vad mamma och pappa var duktiga på och så läste de upp detta vid skolavslutningen. Det var lite med andan i halsen, men dottern tycker att båda jag och hennes pappa var bra på att laga mat
Ett par andra föräldrar hade inte samma ”tur”, där var mamman bra på att ha ont i huvudet och pappan att sitta vid datorn
Lite fräckt av förskolan att läsa upp detta tyckte jag.
Stackars mormorSonen frågade mormor: "varför är du inte död än?" varpå lillasystern pekar på mormor och utropar: "Du är gammal!".
Du är inte ensam om känslan. Ja, jag bad min (kära) mor om ursäkt för mina barn.Stackars mormor