roliga kommentarer

Sv: roliga kommentarer

Hu ja! Jag red lätt klass i Trollhättan 2002 (eller var det kanske 2001?) och fick också bottennapp på dressyrpoängen. Tror det stod något i stil med "feminin och vacker häst men den går inte bra".
Det var inte ordagrant så men det var andemeningen. Kan man inte skriva något mer konstruktivt, något man kan arbeta på. Med mina poäng förstod jag mycket väl att domaren inte tyckte hästen gick bra :devil:

Domarna skall ju bedöma det dom ser och inte ta på sig någon slags tränarroll och precis som du säger så syns det ju i poängen om hästen går bra eller inte.
Det är ju onödigt att hinta sådant för många domare kan verkligen inte träna ekipage eller ens tala om för en ryttare HUR dom skall få det bättre utan dom kan enbart se att det är bra och det där är inte bra och så länge dom inte kan komma med konkreta tips då så kan dom ju avstå från att skriva sådana kommentarer.
Som en annan ft-ryttare här på forumet fick kommentaren i en vanlig dressyr. "Om jag klipper av tyglarna kommer hästen trilla framlänges" eller nåt i den stilen. Va fan är det att skriva ???

Jag är glad att jag faktiskt inte fått någon taskig kommentar någon gång av någon domare , eller domarna skall vara glada förresten för det :devil:

Kom på en grej. Snälla kom till Gärds. Ska se til att jag är skrivare i din klass.

Kan ju skriva: - söt ryttare :idea:

Jag bor i england och har en held del roliga kommentarer

Falttavlan, dressyren pa PRE Hingst
Gick helt suverant, red en faltavlan mest for skojs skull, annars dressyr hast
" circus horse, pretty but why not add a bow at the end" :confused::confused:
kandes liksom fel att bedomas pa vilken hast man rider och inte hur bra det gar...forovrigt gillar han att hopp ocksa, kanske intew den snabbaste, men vagrar aldrig:D

faltatvlan pa fullblods damen- lite het och piaffade sig igenom mest hela programmet
"cute horse, lovely piaffe.....but why arent you DOING anything?"

hrrm.. forsokte allt men tillslut bara forsokte lugna damen...jaja

Jag bor i england och har en held del roliga kommentarer

Falttavlan, dressyren pa PRE Hingst
Gick helt suverant, red en faltavlan mest for skojs skull, annars dressyr hast
" circus horse, pretty but why not add a bow at the end" :confused::confused:
kandes liksom fel att bedomas pa vilken hast man rider och inte hur bra det gar...forovrigt gillar han att hopp ocksa, kanske intew den snabbaste, men vagrar aldrig:D

faltatvlan pa fullblods damen- lite het och piaffade sig igenom mest hela programmet
"cute horse, lovely piaffe.....but why arent you DOING anything?"

hrrm.. forsokte allt men tillslut bara forsokte lugna damen...jaja

Nog vet jag att det finns mycket fördommar om PRE hästar, men det där var nog det värsta jag hört :eek:
Jag har själv en PRE korsning och på våran första dressyrtävling fick vi kommentaren "Mkt energi men den är riktad uppåt, ej frammåt":confused:
Sen dess blev det bara hopptävlingar med pollen:devil:

Liknande trådar

Äldre Ja ni läste rätt, nu är det dags för Melodifestivalen igen! På lördag går deltävling 1 av stapeln i Malmö! :banana::banana::banana: Ni...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
11 415
Senast: AgentCarter
·
A
Fälttävlan Alla ni som älskar fältävlan ni borde älska point o point . jag lägger in lite vad det står på deras hemsida om det och hoppas det...
Svar
7
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka