Roliga kommentarer på dressyrtävling

Silver Girl

Trådstartare
Ville dela med mig av ett par roliga kommentarer jag hörde på en dressyrtävling idag. Personen som yttrade dem var gissningsvis medföljande pojkvän, bror eller liknande.

- Hästarna ser så glada ut när de skuttar så där. (Byten i varje)

- Det där ser häftigt ut, lite som Michael Jacksons moonwalk. (Piaff)

Vad har ni hört för roliga eller oväntade kommentarer?
 
Jag har skrivit det här i en annan tråd, men jag var häromåret och såg Eddie Izzard som gjorde en sketch om dressyrsporten. Han tassade omkring på tå sidledes och beskrev dressyrhästarna som "sneaky burglars" :p Gud vad jag önskar att det fanns på Youtube, är så svårt att återge men det var så träffsäkert :D

Jag fnissar alltid när jag ser dressyr nu :rofl:
 
Jag har skrivit det här i en annan tråd, men jag var häromåret och såg Eddie Izzard som gjorde en sketch om dressyrsporten. Han tassade omkring på tå sidledes och beskrev dressyrhästarna som "sneaky burglars" :p Gud vad jag önskar att det fanns på Youtube, är så svårt att återge men det var så träffsäkert :D

Jag fnissar alltid när jag ser dressyr nu :rofl:

@hier: Varsågod ;)

 
Hahahahahahaha!!!!! Håller med, kommer aldrig att kunna titta på dressyr mer utan att se honom framför mig!:D
 
Fanns det inte någon reklam för ett antal åt sedan med en cowboy som red dressyr på en tjur? Minns att jag tänkte på det varje gång jag såg en travsluta under en period. Men kan nu inte alls komma på vad det var reklam för...
 
Ville dela med mig av ett par roliga kommentarer jag hörde på en dressyrtävling idag. Personen som yttrade dem var gissningsvis medföljande pojkvän, bror eller liknande.

- Hästarna ser så glada ut när de skuttar så där. (Byten i varje)

- Det där ser häftigt ut, lite som Michael Jacksons moonwalk. (Piaff)

Vad har ni hört för roliga eller oväntade kommentarer?


En kompis, som mest nöjes/motions/gymnastikred som mig men tränade LA-MSV dressyr för boktavstränare två ggr i veckan och hoppade för bokstavstränare 1 gång i veckan, fick en udda kommentar i sitt tävlingsprotokoll en gång i tiden...Stressad sekreterare så i ställe för brysk halt, stod det RYSK halt... ;)

Och en annan gång var jag med som hinknissa när hon skulle tävla LB med sin unghäst och värmde upp på en stor åker och gjorde "överkursövningar" för att forma ihop hästen och få henne att slappna av inför starten. Unghästen va nämligen en dam med hjärnspöken, mycket på tå och behövde få tänka hela tiden. Då stod det ett par bredvid mig och fnös ogillande. "Hon därute ser som en amiral där hon glider omkring, vad gör den käringen här. Ska hon stjäla godis från barn eller?". Eftersom hennes man, något blyg, stod bredvid mig kunde jag inte låta bli att käckt kläck ur mig. "Den kärngen är här för tävlingsdebut LB på sin unghäst och jag och hennes man *pekade på mannen bredvid mig* är här som hästskötare och påhejare. Visst är hästen fin?" Jag kan säga att det blev tyst bredvid oss...
 
Vilken rolig tråd!

;)Och en annan gång var jag med som hinknissa när hon skulle tävla LB med sin unghäst och värmde upp på en stor åker och gjorde "överkursövningar" för att forma ihop hästen och få henne att slappna av inför starten. Unghästen va nämligen en dam med hjärnspöken, mycket på tå och behövde få tänka hela tiden. Då stod det ett par bredvid mig och fnös ogillande. "Hon därute ser som en amiral där hon glider omkring, vad gör den käringen här. Ska hon stjäla godis från barn eller?". Eftersom hennes man, något blyg, stod bredvid mig kunde jag inte låta bli att käckt kläck ur mig. "Den kärngen är här för tävlingsdebut LB på sin unghäst och jag och hennes man *pekade på mannen bredvid mig* är här som hästskötare och påhejare. Visst är hästen fin?" Jag kan säga att det blev tyst bredvid oss...

Klockrent! Önskar jag deras min.. :D:p
 
Men hur vanligt är det inte på en dressyr tävling, att åskådare uttrycker sig illa om ekipage både på framridningen och på banan? Har nog hundra liknande historier. Tråkigt att det förekommer. Det är både gällande ekipage som de anser är över klassificerade och ekipage som de anser rider på en åsna. Det förekommer lika ofta bland vuxna som barn.
 
Nu var ju detta ingen dressyrtävling, men måste få berätta ändå...

Dottern var i veckan och provred en häst. Efter en liten stund har hon fått hästen mjuk och fin och den böjer så fint på nacken och går i form, då kläcker sambon följande kommentar:
"Varför drar hon ner huvudet på den hela tiden???"

Både jag och säljaren exploderade...:rofl:
 
För många år så satt jag som domarsekreterare för första gången. Jag var väl 15 år sådär och inte riktigt haj på den tiden var alla uttryck betydde. Så jag trodde att domaren sa näsan bakom nordplanet istället för bakom lodplanet. Tog ett par protokoll innan nån kom och frågade vad det betydde.
 
En liten ponnyjänta som hade tävlat innan pekade på en ponny och sa;

- Mamma, titta vilken fin skimmel!
- Skimmel?! Den var nog skimmel när den var ung, nu är den VIT!

Bra att ponnymammorna kan rätta sina barn ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 143
Senast: alazzi
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 786
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp