Rolig häst!

S

sassabrassa

Hästen jag rider är himla rolig,eller ja speciell men det är lite roligt i jämförelse med många andra hästar.
Hon äter bara det hö hon vill ha (väldigt kräsen) men hon äter inte "ihjäl sig" utan när hon känner att hon inte vill ha mer slutar hon äta och lämnar resten ;)
Man kan ge henne hur mkt havre som helst utan att hon blir helt jättepigg och tokig.Hon blir bara tjock av mkt havre. :p

Ganska komiskt om man tänker på andra matvrak som bara äter och äter och äter..

men hon är lätt att hålla i hull iaf :D

Kanske en onödig tråd men :smirk:

Hehe jo dom brukar vara riktiga matvrak men en del är roliga som inte äter mer än dom behöver :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 929
Senast: Oknytt
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 332
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar