Rolf-Göran tog hem Jerringpriset

(Expressen.se) Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset 2011 med en förkrossande majoritet av rösterna. I sitt tacktal passade han på att hylla sin guldhäst Ninja La Silla: - Givetvis vill jag tacka min kompanjon och häst. Han skulle nog gärna ha velat vara här med mig i kväll. Längre version följer Av Pär...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rolf-Göran tog hem Jerringpriset

Aftonbladet har en bra artikel. Tyvärr är en del av kommentarerna riktigt trista. Som typ, klagan på att priset går till en så liten sport. :confused:

Jag blev också ledsen av att läsa kommentarerna. Var kommer allt detta hat mot ridsporten ifrån? Är det samma gubbar som försöker preja ner en i diket när man är ute o rider på vägen eller tutar när man kör hästtransport :confused:

Hur som helst, STORT GRATTIS till ROFFE!!!

killar som har liten k*k å inte ens vågar klappa en häst, än mindre rida!

min kompis kille har jag lust å skuta för tillfället, han har spelat fotboll på elitnivå, det om NÅGOT är väl ihopköpta lag isf? Han tycker att man köper hästar å rotade upp artiklarna runt OS-köp nu... snälla...
En svensson som hoppar 1-1.10 skulle typ inte ens sitta kvar på en häst som hoppar 160....

Så otroligt roligt att ridsporten får ett pris som faktiskt röstats fram av svenska folket. Det sätter hela ridsporten i ett annat fokus. Jätteroligt!!

Ja,det är samma gubbar. Inte sällan jobabr dom som sportjournalister också.

Hurra Hurra! Så glad jag blir av att ridsporten faktiskt får den uppmärksamhet den förtjänar. :)

De som klagar på att Roffe vann får väl rösta mer nästa gån... :grin:

Stort grattis till Roffe som verkligen gjort sig förtjänt av detta!!

Detta var typ det bästa som hänt ridsporten på... Jag vet inte hur länge!

Sedan alla dessa tråkiga kommentarer kommer ju från folk som inte vet bättre, tyvärrr! Säger man att Roffe har köpt sin väg till toppen och inte slitit, ja då har man inte koll på verkligheten... Eller att det är hästen som gör hela jobbet, i vissa fall kanske hästen gör mer än... hmm... vissa ryttare:angel: Men RGB har tagit fram häst, efter häst, efter häst till svår klass, det säger något om den som sitter i sadeln:p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter ATG Riders League är över för denna säsong och överst på pallen tog sig Rolf-Göran Bengtsson och Kajsa Björe, som tillsammans har fem...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Om en vecka rids första omgången i årets EM i hoppning. Fem svenska ekipage är på plats för att rida om medaljerna. En av dem och som...
Svar
0
· Visningar
173
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset för sina insatser 2011. Då – precis som nu när Peder Fredricson tilldelades priset – rev det upp...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Seabaz
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett enda nedslag ifrån, Rolf-Göran Bengtsson skakar fortfarande på huvudet vid minnet av den bom som retligt föll för Ninja la Sillas...
Svar
0
· Visningar
448
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter