Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tänker jag mig också att det är. Det gäller ju för andra skador på lägenheten.Jag känner en rökare som fick betala sanering av hyresrätten han flyttade från. Tror att alla kan lugna ner sig på den punkten.
Ja precis.Så tänker jag mig också att det är. Det gäller ju för andra skador på lägenheten.
Att förbjuda tobak helt, tex förbjuda att det importeras och säljs, har jag nog ingen direkt åsikt om.Det mest logiska eftersom vi har tagit förbudsapproachen till det hela borde vara att vara konsekvent och förbjuda tobak (och alkohol) helt i samhället så skulle det bli en ickefråga.
Hos mej går röklukten in i garderoben jättekul när alla ens jackor och skor stinker rök. Även matoset går in hos mej när grannarna lagar matSin och sin...
Säger som de andra, att den som äger fastigheten bör få bestämma över rökning eller inte rökning.
Ska jag flytta till lägnhet så småningom skulle jag anse det som väldigt befriande att veta att jag inte kommer att få in rök via ventilationen t.ex.
Tror det är extremt sällsynt att röken begränsas till den aktuella lägenheten. Tror att rök kommer att sippra in till grannar och ut i trapphuset.
Menar du sin egen eller din lägenhet? Hos mig kommer det in när de står utanför porten och när de sitter på sina uteplatser.för att inte tala om alla som går ut och röker på balkongen och man därför får in röklukten i sin egen lägenhet
Även matoset går in hos mej när grannarna lagar mat
Så för att du känner EN som betalade saneringen så är det inget att diskutera längre?Jag känner en rökare som fick betala sanering av hyresrätten han flyttade från. Tror att alla kan lugna ner sig på den punkten.
Vad tycker ni om detta? Rimligt eller orimliga krav?
Du får naturligtvis diskutera hur mycket du vill.Så för att du känner EN som betalade saneringen så är det inget att diskutera längre?
Jag vet många rökare som absolut inte hade haft råd att betala någon lägenhetssanering. Det är inte lite pengar det rör sig om. Men cigg lyckas de alltid hitta pengar till, konstigt nog.
Det mest logiska eftersom vi har tagit förbudsapproachen till det hela borde vara att vara konsekvent och förbjuda tobak (och alkohol) helt i samhället så skulle det bli en ickefråga.