röd snopp?

T

Theci

I dag när vi bytte sista blöjan inför nattandet upptäckte jag att min '
lilla pojkes(8månader) snopp är röd.:eek: eller ja iaf 1/3 den av den. ( längst ut)
Vilket jag aldrig sett förut och undrar givetvis vad detta är.
Är det normalt?
Har den bara luggit konstigt i blöjan och blivit lite mosad???
 
Sv: röd snopp?

Jag tror både snippor och snoppar kan blir röda och irriterade av blöja/kiss. Tvätta, lufta och byt blöja lite oftare en period så blir det säkert bättre. Om inte, kontakta BVC.
 
Sv: röd snopp?

Min son hade det när han iofs var lite äldre men då berodde det på att han växte och förhuden var lite trång. Vi fick rådet att skölja den med vatten med hjälp av en medecin spruta. Men kolla först med vårdcentralen innan du gör något.
 
Sv: röd snopp?

Kan också ha kommit lite i kläm. Suttit i sele?
 
Sv: röd snopp?

Sebastian kan få så någon gång ibland, och då beror det på att den blivit irriterad av kiss/bajs. Oftast blir han även röd på andra ställen då också, och det händer i princip bara när han bajsat i sömnen och jag då inte märker det förrän han väcker mig på morgonen.

Jag smörjer bara med Inotyolsalva, och efter 2-3 blöjbyten brukar det vara borta igen.
 
Sv: röd snopp?

Tack för alla svar.

Det såg bättre ut redan dagen efter.
Men det kom så fort.
Den blöjbytet var det inte där och nästa så var det där.
Funderat lite och kom på att det fördmodligen kan vara irriterat eftersom vi börjar använda papmpers blöjor på dagen... eller omd et är dom nya våtservietterna vi provat.
Vilka jag INTE rekomenderar ( HUGGIES)...
Vid närmare eftertanke så var kompisens dotter helt Röd, och spruken där helt plötsligt i går oxå och hon har oxå provat dessa våtservietter.....

Dom slänger vi bums!!!
 
Sv: röd snopp?

Han har förmodlinge fått smuts innanför förhuden, man kan skölja under förhuden med en medicinspruta fylld med kroppstempererat kranvatten.

Lycka till
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 328
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 798
Senast: nullo-modo
·
Småbarn Skulle behöva ett par kloka råd från er bukefalister.... Jag och f.d mannen separerade för snart två månader sedan, jag flyttade ut...
Svar
13
· Visningar
3 808
Senast: zalleg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp