Röda små maskar i bajset...!?

M

Mullan

Vad är det för mask och vad ska jag ha för avmaskning. Innan betet i sommras gav jag honom nåt som heter fertavel eller nåt, sen gav jag honom ivomec mot stingfluga, förtidigt sa en del men jag gjorde bara som det stog på paketet, sen gav jag honom två baneminth mot blodmask... Kan det vara så att jag gav honom ivomecen för tidigt så det är stingflugelarver? Märkte detta idag, så nu har jag panik!
Tackar för all hjälp!
 
Sv: Röda små maskar i bajset...!?

Hur långa och tjocka? Knallröda eller brunröda? Nåt "mönster"?

För i år: Ivomec tar blodmasken också i två stadier, dubbel dos Banminth tar vuxna bandmaskar och vuxna blodmaskar.

Det finns många bra trådar om hur man avmaskar om man inte tar träckprov, leta reda på en sån och skriv noga ner när och med vad du behöver avmaska.

Styngflugan bekämpar man på hösten, precis vid frosten, så flugan gett sig för året, annars kommer det ju nya ägg som hästen slickar i sig.

Blanda inte och ge två olika medel, utan lär dig vilka maskar du ska bekämpa när och läs noga på förpackningarna eller fråga på apoteket.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 449
Senast: miumiu
·
Katthälsa Nu har jag tagit mod till mig och tänkte rådfråga er på bukefalos lite ang. våran katt! det är lite allmänfrågor, jag hoppas titeln...
Svar
5
· Visningar
1 961
Ridning jag har precis skaffat min en medryttare. Det känns bra, men ändå inte. Jag har bara sett henne rida en gång, det var när hon...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp