röd kavaj till tävling

skorpannorpan

Trådstartare
hejsan
jag håller på att bli lite galen. röd kavaj är så fint, men jag har inte sett det på tävling i sverige. är det inte ok med röd kavaj här? finns de ens att köpa i sverige? vill så gärna!! någon som har tips och/eller regler kring detta?

evigt tacksam!

Sv: röd kavaj till tävling

Klart det är tillåtet,men det är inte så vanligt här.Har inget bra tips om var man kan köpa men det går säkert att få fram via webben.Lycka till!

Tror också man får ha vilken färg man vill, så länge överdelen är mörkare än underdelen. :)

Finns väl inga krav på att kavajen ska vara mörkare? Det är ju valfri färg på ridbyxor.

Min ryttare hade en ny kavaj i flasterbo i 7-års championatet, den var röd, MKT röd men snygg. Märket var ett mkt populärt och känt märke som säljs mkt nu...Både dam och herrkavajer, sadlar, träns och tillbehör...Viskar, (Equipe)

Jag tror att animo? har röda kavajer=) :)

Kavajen får vara i vilken färg som, inga krav.
Såg ni inte i Ridsport för några nummer sen bilden på en kille som hade en randig kavaj i färgerna orange, gul, rosa, röd (tror jag det var). Snacka om att dra till sig uppmärksamhet.

hejsan
jag håller på att bli lite galen. röd kavaj är så fint, men jag har inte sett det på tävling i sverige. är det inte ok med röd kavaj här? finns de ens att köpa i sverige? vill så gärna!! någon som har tips och/eller regler kring detta?

evigt tacksam!

Klart du får ha en röd kavaj. Kolla in denna ryttare
66920_1211063314.jpg

Han har en massa färger på sin. :)

GB-gubben!!!!

ser han ut som :idea:

var bara tvungen att säga det :p

haha...tydligen på helt fel tävlingar iallfall. lyckades dock se en i helgen (av 320 starter!)

TAck alla för svaren!!!

Bla så brukar ibland en viss fröken emanuelsson bära en röd kavaj på tävling.
rdkavaj.jpg

(bilden är fotad av mig - Maltise.)

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte heller se bilden...
Men det är han jag menade i mitt inlägg. ;)

Jag kan inte heller se bilden...
Men det är han jag menade i mitt inlägg. ;)

Okej. Tråkigt.

Jo, jag tänkte mig att det måste ha varit honom du menade. :P

Försöker igen.

66920_1211063314.jpg

Senast ändrad av en moderator:

förut var man tvungen att ha röd kavaj från och med någon viss klass på internationella tävlingar, dock inte längre men det kanske är därför inte så många på "normal" nivå har röd. Jag tycker själv att det ser "överklass" ut att ha en röd kavaj på tex. lokal tävling! Men det är nog bara för att man mest har sett dom större ryttarna i det förut! Men det är faktiskt fint, även om jag själv inte skulle välja en röd! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: MML
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 071
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka