Novelette

Trådstartare
Är denna rockard bra?
Jag ser ingen svängel och vart ser man om det finns bakselefästen?
Men de gör på beställning så det går ju att fixa.
Fast min fråga är bara...Är denna rockard något att ha?

Rockard_stor_4.jpg

Sv: Rockard

Jag har en sån rockard och jag tycker den är jätte bra och prisvärd! Jag bad om att få en svängel och det var inga problem, sen ville jag ha bakselefästen och det satte han på oxå, toppen!

Jag har dock gjort om vagnen lite så att den skall passa just min häst. Men det var inte så svårt faktiskt. Bara man har någon som kan svetsa...

Har även gjort så att jag kan hänga på min vagn på transporten, så nu får jag med vagnen överallt.

Säg till Jens hur du vill ha vagnen, vilka grejer du vill ha med och hur måtten skall vara så fixar han säkert det.

//Ella

Ella-82 skrev:
Jag har en sån rockard och jag tycker den är jätte bra och prisvärd! Jag bad om att få en svängel och det var inga problem, sen ville jag ha bakselefästen och det satte han på oxå, toppen!

Jag har dock gjort om vagnen lite så att den skall passa just min häst. Men det var inte så svårt faktiskt. Bara man har någon som kan svetsa...

Har även gjort så att jag kan hänga på min vagn på transporten, så nu får jag med vagnen överallt.

Säg till Jens hur du vill ha vagnen, vilka grejer du vill ha med och hur måtten skall vara så fixar han säkert det.

//Ella

vart finns den vagnen att köpa?

Med svängel och bakselefästen är den bra, men jag vet inte hur hög sittsen är? Du har väl en rätt hög häst, visst var det så?
Det bästa är att sitta lagom högt så att man kan se över hästen.
Men man kan ju sitta bakom o snegla på sidan oxå, men ur säkerhets synpunkt är det bra om man har högt säte.

Fast om du sparar ett par tusen till kan du ju köpa en Driveout- rockard som jag tycker verkar mkt bra och dom gör ju vagnen efter häst o kusk! :)
("Alla vagnar byggs efter måttbeställning. Vi tar några få enkla mått från häst och kusk för att vagnen ska passa så bra som möjligt och balansering och proportioner ska bli rätt till ekipaget som ska ha den.")
/L

_L_ skrev:
Med svängel och bakselefästen är den bra, men jag vet inte hur hög sittsen är? Du har väl en rätt hög häst, visst var det så?
Det bästa är att sitta lagom högt så att man kan se över hästen.
Men man kan ju sitta bakom o snegla på sidan oxå, men ur säkerhets synpunkt är det bra om man har högt säte.

/L

Sittsen är ca 1 m hög, jag har en d-ponny som är ca 142 cm. Så jag ser väldigt bra över honom.

//Ella

Japp...jag har en plutt på 160cm(för tillfället ska tilläggas -hon växer än :) )

Ja, jag har totalt kärat ner mig i Drive Out rockarden och funderar på att spara ihop så att jag kan köpa Hansbo bröstselen därifrån samtidigt med rockard så får man lite rabatt.

Jag var på träning för Anders Eriksson igår och jag råkade säga att jag skulle köpa en Globus-sele(skulle säga Hansbo men jag hade hjärnstillestånd) och den kände han inte till och kunde därför inte uttala sig om den selen...konstigt:smirk: Men jag har mailat honom och rättat till mitt lilla misstag så jag får se vad han tycker om Hansbo-selen.
Annars propagerar han starkt för Tärnsjöselen. De har ju en enklare bröstsele men då ingår inte draglinor, huvudlag och baksele i grundpaketet s a s och det kostar ändå över 7000kr.
I Hansboselen ingår allt och den går på 5800kr.

Här kommer en kortis från träningen:

http://www.zippyvideos.com/7942744085217656/dscn2737

Alldeles i början av filmen gör hon ett mul-spår i sågspånet...kokkohäst;)
Vi tömkörde även med töm bakom bakbenen på en volt och hon kickade jättemkt så Anders undrade om jag verkligen har lyckats köra den hästen...men hon brukar inte göra så för jag har också tömkört med töm bakom:crazy: Men hon var väl lite uppskruvad.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Shixle
·
Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka