Robin Z då?

Narcissa

Trådstartare
Jag har fått ett erbjudande om ett Robin Z-sto. Vad sägs? Jag vet ju själv vad jag anser om Robin Z men vad nedärver han?
Stoet har en fullblodsmor.
 
Robin Z + xx var poppis eftersom Robin lämnade avkommor med bra huvuden som var allroundtalanger om jag minns rätt. Tycker det låter bra om stoet är trevligt. Dessutom tror jag att de flesta är gott inställda till hästar med Robin Z i stammen, lite som hoppvärldens svar på Don Primero.
 
Jag kan inte påminna mig att jag sett så många framstående hästar med Robin Z som morfar, men påminn mig gärna om jag missat några.
 
Inte jag heller faktiskt. Inte sett så många hästar med han som morfar alls. Hans avkommor har jag dock träffat en del och de brukar vara väldigt vänliga och jämna i humöret och de brukar hoppa bra. Okomplicerade helt enkelt.
Sen vilket blod man skulle kombinera med för att få en framstående avkomma kan jag inte säga.
 
Jag kan inte påminna mig att jag sett så många framstående hästar med Robin Z som morfar, men påminn mig gärna om jag missat några.


Det beror förstås på vad man menar med framstående, men svårklasshästar finns ju en del. T ex Box car willie och Jackson Hole KJH. Och sen en del yngre hästar, som Cue ChAnna. Jag tycker han dyker upp lite här och där i svenskfödda hopphästar, han är t ex morfar till Caramell KS mamma, så surfar man runt lite i stamboken så dyker han upp lite varstans. Inte lika mycket som t ex Cardento, men ungefär i paritet med vad man kunde vänta sig givet hans blup och hur mycket han användes i aveln.

Men Flip's Little Sparrow är väl kanske den mest omskrivna, hon och Myntas första unge Darling. De som har mammor som inte är lika kända har väl inte blivit omskrivna på samma sätt kanske, det blir ju mest de hästar som tävlar internationellt som får press.
 
Kul att höra! Alla e. Robin Z jag har träffat har haft underbar interiör vilket jag uppskattar mycket. Lycka till med betäckning osv :)
 
Jag har ett sto född -08 efter Camaro M med Robin Z som morfar. Mormor var fullblodssto. Som fyraåring gick hon till final i championaten i Flyinge. Samt var placerad i finalen för femåringar i flyinge förra året. Min ögonsten:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den fantastiska hingsten Robin Z dog 2008 och i dagarna föddes den allra sista avkomman. Ett fint litet stoföl som fått namnet Long Last...
Svar
5
· Visningar
973
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 466
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hästvård Frågar åt en stallkompis. Hon har ett äldre sto på 22. För 7 veckor sen kom ett annat sto hon träffat för några år sen. De har inte gått...
2
Svar
31
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp