Rivning efter vägran i kombination

Lorelie

Trådstartare
Satt och funderade på en sak.
När hästen vägrar inne i en kombination får man ju hoppa om hela, men vad händer om man rider första hindret andra gången man hoppar? Får man fel för det då?

Tex. en trekombination, klarar första, vägrar på andra, börjar om igen, river första och hoppar 2 och 3. Får man fel för rivningen då?

Sv: Rivning efter vägran i kombination

Ekipaget belastas med de fel som uppkommer vid varje försök att klara kombinationen.
Alltså i det alternativ du nämner först ges 4 fel för nedslaget och 4 fel för olydnaden. Väntasignal ges så att hindret hinner byggas upp igen, sen ska hela kombinationen hoppas igen och man belastas alltså på nytt för varje fel - rider du båda hindren blir det ytterligare 8 fel...
I ditt andra alternativ får man också fel för rivningen, dvs totalt 8 fel för kombinationen.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 154
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama