Riskli, för och nackdelar?

allahemma

Trådstartare
Ja, som rubriken säger? Och finns det egentligen någon vettig forskning runt detta? Användes från början på Asiatiska kapplöpningshästar men svårt att säga något om det då dessa har kort livslängd....ingen där når väl normal ålder?
 
Har inte sett någon forskning, däremot fodrat med det. Hästarna blev väldigt runda och fina, nackdelen är väl att det kan vara dopingklassat.
 
Nackdelen är såvitt jag förstått att det kan innehålla höga halter arsenik och andra tungmetaller.

Risplantan har förmågan att suga upp metallerna och höga halter kan finnas i skalet.

Näringsmässigt är det väl ett energitillskott, då kan du lika gärna använda något svenskodlat och säkert :-).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 672
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 130
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 959
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 193
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp