Ris till icke djurägare och djurägare utan ansvar!

Sv: Ris till icke djurägare och djurägare utan ansvar!

Men usch, skulle kvinnan själv vilja bli nerkastad i ett dike om hon blivit överkörd av en total främling för h*n känner inte kvinnan?
All heder till dig som stannade och kollade till katten.

/carat - med en innekatt som trots det har IDmärkning i örat.

Det kan jag hålla med om, OM det är så att polisen kan göra det istället. Men om polisen inte gör såna saker tycker jag absolut att man kan kräva det av den som kör på katten. Man har trots allt skyldigheter och orsakar man skada är man ansvarig att vidta de åtgärder som krävs. Så ser jag på det iaf.

Och jag ser det som att kattägaren lastar över ansvaret på andra för att slippa lasta sitt eget samvete.

Vi har också innekatter med ID-märkning, vi bor alldeles för nära 50-vägen med medelhastighet på 80 km/h :cool:

Min kompis katt blev också påkörd (och överlevde) utan att någon bil stannade över huvud taget. (Det var inne i ett samhälle, så ingen brist på bilar direkt.) Slutade med att en gammal tant knallade ut i gatan med sin rullator och blockerade trafiken. En snäll kvinna stannade och erbjöd sig köra katten till veterinären, som sedan kontaktade min kompis eftersom katten är ID-märkt. Så det hela slutade lyckligt i alla fall, även om katten vägrar att gå ut numera.

Själv har våra katter både öronmärkning och halsband. Det ska synas att de hör hemma nånstans.

Mina är chipmärkta och rena innekatter. Utekatten jag hade var både tatuerad och chippad.

*kl*

Polisen kör inga djur till veterinären av den enkla anledningen att de får betala för vården/avlivningen och det finns det inte pengar till.

Däremot kan de i mån av tid komma ut och skjuta det skadade djuret eller förmedla kontakt till en jägare som kanske kan hjälpa till.

Knapplån

Vilken vidrig inställning att bara "kasta ner den i diket och låtsas som ingenting har hänt"

När min veterinär skulle komma och vaccinera hästen blev han försenad pga att han åkte förbi en plats där en katt blivit påkörd (de som kört på katten var kvar på platsen) så han hjälpte dem och trodde faktiskt att katten skulle klara sig.

Till mig blev han sen, men jag tycker att det var en godtagbar ursäkt.

/Trull som har två innekatter med tatuering i öronen.
Den tidigare katten hade även halsband med bricka på och går de ut i koppel nu så är det brickor på som gäller!
(det står telefonnnummer till ett företag som man kan ringa och företaget ringer sedan upp mig)

Den där j*vla kärringen ska inte bara ha ris, en rejäl j*vla smäll så hon komma ner på jorden och fattat vad som hänt. fy fan!

Du menar att kattägaren ska ha dåligt samvete för att katten tilläts vara ute i det fria?

Du menar att kattägaren ska ha dåligt samvete för att katten tilläts vara ute i det fria?

Jag menar att kattägarna som har sina katter ute får betala för det själv och inte ta förgivet att andra ska ta hand om och betala för kattägarnas ansvar. Kör man inte på katten med flit så är det en olycka. Inget bilisten ska hållas skyldig för varken ekonomiskt eller via samvetet.

Jag menar att kattägarna som har sina katter ute får betala för det själv och inte ta förgivet att andra ska ta hand om och betala för kattägarnas ansvar. Kör man inte på katten med flit så är det en olycka. Inget bilisten ska hållas skyldig för varken ekonomiskt eller via samvetet.

Instämmer 100%

Liknande trådar

Övr. Hund Var med Viktor till hemmavet idag för en liten rutingrej, och på vägen hem är det plötsligt två hundar på vägen, som med nöd och näppet...
Svar
12
· Visningar
1 611
Senast: Seabaz
·
Övr. Katt ja som rubriken lyder så såg jag en katt bli påkörd i kväll :cry: vill inget speciellt med tråden men känner att jag behöver skriva av...
Svar
15
· Visningar
3 156
Senast: MissFideli
·
E
Övr. Katt Pojkvännen körde hem till mej runt klockan två i natt, kom in genom dörren och skrek att det låg en överkörd katt på vägen. Jag slängde...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Sirisiri
·
Övr. Katt Jag hade den stora oturen att bli åskådare då en liten svart katt med rött halsband blev påkörd i Lund igår. :cry: Bilen som körde på...
Svar
13
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka