Ris och ros

J

juli

Ja läser detta forum ofta och gärna.Tycker jag har lärt mig mycket av er som vill dela med er av er kunskap och ge goda råd. Är mycke tacksam för att ni många gånger mycket ambisjöst försöker ge de svar vi efterlyser. Det finns mycket uppfattningar om vad som är rätt och fel och det blir mitt beslut att välja. :love:

Men :mad: varför är vissa så negativa. Jag läser med förfäran de inlägg som högt och tydligt talar om för oss som inte kan allt att vi skall inte ha häst om vi inte vet vad vi skall göra. Någon gång måste man vara nybörjare. Det viktigaste är väl att vi frågar och försöker göra det som är bäst för hästen. I stället för dessa spydiga komentarer skall ni vara glada över att så många ''nybörjare'' tar det på allvar och frågar er som kan mer. Tänk på att även ni har varit ovetande en gång i tiden.
 
Håller med! Det skrivs mycket elakheter här vilket är tråkigt.

(Hoppas att jag inte hör till dem! Jag är en ganska elak typ, men försöker lägga band på mig. :crazy:)
 
Jag håller oxå med...nyligen fanns en "ny" användare med minst sagt underliga frågor...var det första jag reflekterade över...men sen tänkte jag att det är ju faktiskt BRA att vederbörande tordes fråga..som sagt så är man inte född expert, man lär sig utav erfarenheter och det kan man ju inte ha om man t ex aldrig behövt ta del av utfodringen av en häst.....
 
Är nog en av de som ställer "underliga" frågor här på Buke.

Nybörjare vad gäller hästägandet och är i den "gyllene medelåldern". Från min sida är frågorna för att jag skall lära mig mer.Läser ALLT jag kan komma över vad gäller hästens utfodring. Frågar ALLA om ALLT jag är det minsta osäker över eller ställer mig frågande till.

Jag har använt mig av andra gällande foderstat men vill nu lära mig detta själv och att ställa "dumma" , "konstiga", "underliga" frågor (i era ögon sett) är för mig ett mkt bra alternativ då man snabbt får svar på frågorna och funderingarna.

Om man inte frågar får man inget veta.... ;)

Så ni med erfarenhet kan väl dela med er av er kunskap till oss som är "gröna" utan att höja på ögonbrynen och tycka att vi inte borde ha häst mm. :smirk:
 
jag kan hålla med Martha här,det dyker då och då upp användare med underliga frågor och nya användarnamn.Om det är nån som har tråkigt och vill få igång en diskussion,det vet jag ej.Men å andra sidan så brukar jag ej svara då heller.Och då är det lätt hänt att de gamla ringrävarna och även nya,gärna trycker till trådskrivaren.
men även jag är beredd på att skriva under att många gånger är folk elaka av "bara farten" för att sen "tagga ner" lite och kanske vara vänlig mot slutet.

Det som jag kan tycka är väl när folk kommer med frågor som man egentligen kan besvara själv med sunt förnuft,då borde man kanske ta mera hjälp utifrån,så att de också får en "spark i rätt riktning" och tänker efter senare med sunt förnuft.Men ALLA är nybörjare från början.
Jag kan bara gå till mig själv,när jag skaffade min första häst för många år sen,hade ridit och tävlat ridskolehästar i 10 år.Trots det,var jag väääääldigt mkt nybörjare vad gällde foder,skoningar mm..Sånt som alltså "bara funkar" på ridskolehästarna.. :D
Så nog är vi alla nybörjare nångång.
 
Det kan vara typ:

Min häst är för smal!!!

Han väger 500 kg och äter 4 kg hö och 2 nävar havre per dag. Vad ska jag göra???

:smirk:

mvh Jessica
 
För mig kan det var.. Varför ska man använda ridhjälm? (nu tog jag bara nått ur luften,för att du skulle få ett exempel på vad JAG menar och inte skulle svara på,på ett forum)
 
Ja då förstår jag er bättre. :smirk:

Håller med att DET är "underliga" frågor. ;)
 
Håller med dig att det är många som gärna piskar upp en när man inte kan!

Men sen är det ju offta så att man kan olika saker. Bara för att jag är dålig på själva biten med foder, betyder inte det att jag är värdelös med hästar!! Jag har hållit på med hästar sen jag gick i blöjor men vad gällande foder så är jag jätte dålig. :rofl:
Jag Har mycker "delade" kunskaper, en del är grunder, en del är det man SKA kunna för att ha häst, och sen så kan jag även lite "överkurs" men det betyder ju inte att jag har slut på frågor! :D

Det är lika bra att fråga när man är osäker. så vet man sen!
 
"Hur får man i och ur hästen i transporten"...är ju en ganska underlig fråga....man vet ju inte om folk driver med en eller om det är en allvarlig fråga :confused:
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 322
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
8 092
Övr. Djur Jag har länge varit sugen på att åter starta upp ett akvarium. Jag hade ett sällskapsakvarium i mitt studentrum en gång i tiden. Under...
Svar
5
· Visningar
6 147
Senast: schleich
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp