Myrten
Trådstartare
Vi har varit på tre utställningar sedan jag skrev här senast. En inoff och två "riktiga". I Västerås vann hon klassen (3 deltagare) men fick inget CK. Nu har vi precis kommit hem från en lång färd till Backamo. Jag ställde bara ut idag, var social med släkt igår. Idag vann Rhiannon åter juniorklassen (2 st), denna gång med CK och sedan blev hon fjärde bästa tik. Jag är jättenöjd med resultatet och med vårt "framträdande". Det blir bättre för varje gång och hon tycker det är kul!
Det visade sig att vinsten i juniorklass även innebar att vi kvalificerade oss till Crufts 2022. Jag inser att jag faktiskt tycker att det vore väldigt roligt att åka! Oavsett resultat måste det vara en upplevelse att ställa ut i rasens hemland och speciellt på Crufts då. Så vi får väl se hur ekonomi och Corona-läge ser ut när det närmar sig.
Det visade sig att vinsten i juniorklass även innebar att vi kvalificerade oss till Crufts 2022. Jag inser att jag faktiskt tycker att det vore väldigt roligt att åka! Oavsett resultat måste det vara en upplevelse att ställa ut i rasens hemland och speciellt på Crufts då. Så vi får väl se hur ekonomi och Corona-läge ser ut när det närmar sig.