J

jqsefin

Hur ser det ut? Har sökt runt lite på bilder och sånt men vill höra lite mer i ord.

Det är nämligen så att min grabb har fått tror han fick första gången sen sommaren förra året som ett sår liknande som är som en enkrona och det rinner lite genomskinlig vätska ur men det är runt som en ring och så är det lite hår i mitten så det är precis som en ring. Fick kanske så 2gånger förra året på halsen och då var det bara en ring så det var ju inte över hela halsen.

Så upptäckte jag igår igen att det hade blåsat upp en ring igen. Då är min fråga kan det vara ringorm? Borde det inte komma mer? Borde det inte synas något på dom andra då vi är 7st i stallet?

Dom bilderna jag hitta på ringorm då ser det mer torrt ut och det blir inge hår kvar i ringen så att säga.

Kan det vara något som biter honom?

:confused::confused:

Väldigt tacksam för svar :)

Tänkte jag hör med er innan jag ringer vet och frågar för han ser inte ut att lida av det p något sätt.

Sv: Ringorm

Hur ser det ut? Har sökt runt lite på bilder och sånt men vill höra lite mer i ord.

Det är nämligen så att min grabb har fått tror han fick första gången sen sommaren förra året som ett sår liknande som är som en enkrona och det rinner lite genomskinlig vätska ur men det är runt som en ring och så är det lite hår i mitten så det är precis som en ring. Fick kanske så 2gånger förra året på halsen och då var det bara en ring så det var ju inte över hela halsen.

Så upptäckte jag igår igen att det hade blåsat upp en ring igen. Då är min fråga kan det vara ringorm? Borde det inte komma mer? Borde det inte synas något på dom andra då vi är 7st i stallet?

Dom bilderna jag hitta på ringorm då ser det mer torrt ut och det blir inge hår kvar i ringen så att säga.

Kan det vara något som biter honom?

:confused::confused:

Väldigt tacksam för svar :)

Tänkte jag hör med er innan jag ringer vet och frågar för han ser inte ut att lida av det p något sätt.

Om du slänger in en bild på det hela så kan jag kanske hjälpa dig.
Pälsskrap kostar mellan 500 och 700 hos veterinären och sedan tillkommer SVA:s avgift på ca 520 kronor, men det är det värt. Om inte för att själv bli av med oron över vad det är. :)

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Sanne97
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka