Ringar i stallet

Sv: Ringar i stallet

Grattis :D
Jag har aldrig mina ringar i stallet. Har dom knappt alls iof. Alldeles för rädd om dom för att ha i stallet :( Funderar på att skaffa två vanliga släta att ha i stallet och dom andra i vanliga fall.
 
Sv: Ringar i stallet

Vill bara utfarda en allman varning till att ha ringar nar man arbetar i miljoer som tex. stall (eller oht faktiskt). Googla pa "degloved ring finger" (Starka bilder) sa kan man fa se vad som kan handa om man fastnar och en hast rycker tex. Inte sa kul.


Att ha ringen i en tunn kedja runt halsen som kan ga av tycker jag personligen ar ett battre val. Men hur man an gor sa ar det bra att veta riskerna.
Och grattis till brollopet TS!
 
Sv: Ringar i stallet

kl

Har en slät förlovningsring och en likadan vigselring fast med stenar. Har dem dock aldrig på mig:o
 
Sv: Ringar i stallet

Jag satt just och funderade på att ingen verkade ha varit med om någon olycka med ringar! Min stallkompis fick en smäll så ringen blev oval och fingret svullnade våldsamt. Fingret klarade sig, men de fick klippa av ringen på sjukhuset för att få av den. Det är väldigt många år sedan, så jag kommer inte ihåg om det var en guldring eller en av något annan material.

Så har jag sett en lektionsryttare få örsnibben kluven när hästen skrubbade sig och något på tränset fastnade i örhänget. Det blödde rejält...
 
Sv: Ringar i stallet

Min vigselring har en solitär och jag har den i stallet men nu när jag inser riskerna ska jag sluta med det. Brrrr!
 
Sv: Ringar i stallet

Våra ringar är rätt släta och ingen av oss är egentligen särskilt orolig över skaderisken i stallet. Däremot får ingen av oss bära dem på fingret på jobbet, så vi har varsitt fint flätat läderhalsband som ringarna hänger i på arbetstid. Och, följaktligen, ofta även i stallet. :)
 
Sv: Ringar i stallet

KL: Har man handskar av något slag på sig i stallet så besparar man sig riskerna att fastna och så blir händerna glada också :) Kan ju vara ett tips kanske ;)
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har ju alltid handskar i stallet ändå, även om jag bara borstar, hämtar hästen etc, ja jämt egentligen. Någon som upplevt problem med handskar på?

Jag har nu köpt en billig historia på guldfynd för att testa hur det känns. Stenen är större än den jag tänkt ha och den har lite osmidigare fattning. Klarar jag av den borde jag klara av en liten solitär. Var och provade ringar igen och jag får bara inse att jag faller mest för den kombinationen. Det är så nätt och elegant och blingit ;) Provade med en nedsänkt enstensring också men tyckte stenen försvann för mycket. Så nu får jag öva öva öva med min fejk ring! Hittills har den klarat snäva skinnhandskar och hundbus och hårtvätt så det är ett gott tecken.
 
Sv: Ringar i stallet

KL

Hade alltid ringar på mig i stallet - till den dagen jag kratsade hovar och pållen ryckte åt sig hoven och ringen fastnade i en utböjd söm.
Jag hann precis få loss handen innan pållen satte ner foten i betonggolvet.

Jag har numera aldrig ringar på i stallet.
 
Sv: Ringar i stallet

Hade alltid ring på mig förr i stallet till den dag en häst som jag höll i grimman skulle sätta på grimskaftet, så kastade sig hästen bakåt och min ring fastnade i spännet vid ringen i grimman för grimskaftet.
Det gjorde att musklerna på mitt ringfinger inte blev som de skulle.
Efter att jag fick hjälp med att ta av ringen när jag väl hade fått lugnat hästen och kommit loss från grimman, insåg jag att jag hade haft tur i oturen kunde blivit av med fingret.
Nu har jag aldrig ringar på mig i stallet. Så jag rekommenderar andra att inte ha ringar i stallet.

Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Sv: Ringar i stallet

har aldrig ringar på mig i stallet eller när jag jobbar med något annat där händer används till annat än knacka dator
Vill inte ha dem sönderklippta om något händer eller bli av med fingrar utav samma anledning
 
Sv: Ringar i stallet

* delvis KL

hmm efter allt jag läst om olyckor med ringar trots handskar och så känns det ju som att ringar överhuvudtaget i stallet inte är någon jättehit. Och om jag ändå ska ta av mig ringen när jag är i stallet så spelar det ju ingen roll om jag har en solitär eller inte. Alltså kan jag ju ha en sån :) Så får jag vänja mig vid att ta av den bara när jag är i stallet!
 

Liknande trådar

Relationer Det har skurit sig så enormt mellan mig och min sambos mamma att jag inte vill vara här mer. Jag vill inte vara där jag bor, jag vill...
2
Svar
27
· Visningar
4 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp