Ringar i stallet

spinner

Trådstartare
Hur gör ni med era ringar i stallet?

Jag ska gifta mig nästa år (yeeey!:bump:) och har börjat fundera på min vigselring. Just nu lutar det åt att ha en solitär med en liten 0.1 ct diamant och sen ha en alliansring till. Men jag är lite bekymrad över om solitärringen kommer funka i min vardag med häst och hund. Jag har nästan alltid handskar på mig i stallet men jag är orolig för att fastna med ringen någonstans.

Vad har ni för ringar och stör de er i stallet? Plockar ni av dem och hur förvarar ni dem då? Alla tips och tankar är välkomna. Helst ska det ju resultera i att ni säger " men det är än så liten sten, den kommer inte fastna" och så blir alla glada ;)
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har fått ärva solitärringar efter min mor och de går inte att ha i stallet.
Dem har jag bara till fint, man fastnar i allt om man försöker ha dem i stallet.
Visserligen har mina större stenar än vad du tänker ha men jag tror inte det spelar så stor roll, problemet blir att det är något som sticker ut.

Så för mig blir det dubbla alliansringar när det är dags för den stora dagen.
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har mina ringar i stallet men det är alliansringar. Någon annan ring hade inte funkat. Den kommer ju fastna i allt, och bli ful på köpet.
 
Sv: Ringar i stallet

Helst ska det ju resultera i att ni säger " men det är än så liten sten, den kommer inte fastna" och så blir alla glada ;)

Tyvärr:)
Jag har aldrig ringarna på mig i stallet. Jag tycker framförallt inte om att rida med dem på. Jag har också gärna handskar och en sten fastnar lätt.
Däremot bär jag ringarna i vardagen med hunden.
 
Sv: Ringar i stallet

delvis kl


ah attans... som jag misstänkte då. Den som var så fin! Men jag är ingen sån som tar av mig ringar om jag inte måste så jag får lov att hitta någon som passar min vardag lite bättre. Har idag en tunn (0,9) vanlig slät guldring som är riktigt svår att matcha mot något med sten i så jag kommer nog få byta ut den om jag vill ha bling. Och kombinationen solitär+allians var ju så fint!

Men dubbla alliansringar alltså? Hur har ni då? två likadana?

upplever ni problem när ni ska rida när ni har två ringar? jag är så rädd för att det ska knipa mellan ringarna :S
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har en vanlig slät guldring samt en ring i vitt guld med lite mönster och några diamanter i och den är nästan helt slät.

Jag hittade flera solitärringar som jag gillade men jag fastnar alltid i allt så kollade inte ens åt dom.
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har fyra ringar, två på varje ringfinger. Tre av de fyra är solitärer (en vigselring och två ärvda). Jag har dem på mig jämt, även i stallet. Jag vänder helt enkelt stenarna inåt, då fastnar de inte i någonting och stör inte mer än min släta ring. Enda gångerna jag tar av ringarna är när jag rider, får så himla ont i händerna annars (stark häst)..
 
Sv: Ringar i stallet

När min ring stör mig så sätter jag den i halsbandet, då är den ur vägen och jag vet vart jag har den. :)
 
Sv: Ringar i stallet

Efter att maken (trotts handskar...) fastnade med sin ring... sa bar vi vara i halsband.

Jag har ingen sten.. alls. De ar matchande, slata, stainless steel med lite guld detaljer... for det passar oss bast som par tyckte vi ;)

Forlovningsringen rider jag i... den ar en sadel...

Har aldrig gillat ringar i stallet, jag ar toknojjig for att fastna pa ena eller andra sattet... sa en tjockare kedja eller sa runt halsen med ringen i funkar utmarkt, eller ja.. funkar utmarkt for oss.
 
Sv: Ringar i stallet

Först och främst Grattis!!!
Jag ville ha en solitär, men vågade inte eftersom jag var rädd att fastna.
Min syster har däremot en stor solitär, som hon aldrig haft problem med i stallet eller under ridning.
Jag funderar på om det kan att ha med att göra hur klumpig man är :D
Lite som med långa naglar. Det går inte för mig! Jag blir liksom handikappad!
Hursomhelst så blev det en alliansring, med stenar infällda.
Den är ursnygg och jag tar aldrig av dem, men jag måste höja ett varningens finger trots att jag har mina på mig.
När jag gick hästskötarutbildningen, berättade vår lärare om en sak hon sett på en tävling. Ponnymorsan ska lasta ur, fastnar på något jäkla vis i grimman/grimskaftet med sin ring, ponnyn slänger sig ur transporten och fingret följer med!!!!:wtf: ja, alltså bara fingret, inte morsan!
Usch! Jag borde verkligen ta av mina.
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har en slät ring och en med insprängda briljanter. Många. Jag tycker dessa två fungerar fint med varandra, infattningen är inte lika känslig som en solitär. Jag har dock inte mina i stallet för jag tycker valkarna i händerna blir så fula. Tar av dem när jag kommer till stallet och lägger dem i fickan eller bilen.

422-2-very-white-spr-5-063-sv.jpg
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har alltid mina ringar på mig! Min förlovningsring är en vanlig slät guldring och vigselringen är en guldring med tre diamanter, den är också mer eller mindre slät. Kollade inte ens på ringar med höga stenar just för att jag vill kunna bära dom jämt utan att vara rädd att fastna i något. På högerhanden har jag en ring som jag fått i födelsedagspresent av min man för många år sedan, den är slät uppepå men det sticker ut en del på ena sidan så diamanten hamnar mellan utstickaren och resten så den kan jag fastna med ibland men det går bra om jag har utstickaren upp mot handen och inte ner på fingern. Sen har jag en ärvd, slät guldring det var min gammelmormors mammas vigselring och på samma finger som den har jag en silverring med dotterns namn och födelsedatum ingraverat :)

Så mer eller mindre släta ringar funkar super i stallet! Hade till och med alla ringarna på mig när jag tog ur en älg för några veckor sen efter jag skjutit :P Dom överlevde det också haha!
 
Sv: Ringar i stallet

Hur gör ni med era ringar i stallet?

Jag ska gifta mig nästa år (yeeey!:bump:) och har börjat fundera på min vigselring. Just nu lutar det åt att ha en solitär med en liten 0.1 ct diamant och sen ha en alliansring till. Men jag är lite bekymrad över om solitärringen kommer funka i min vardag med häst och hund. Jag har nästan alltid handskar på mig i stallet men jag är orolig för att fastna med ringen någonstans.

Vad har ni för ringar och stör de er i stallet? Plockar ni av dem och hur förvarar ni dem då? Alla tips och tankar är välkomna. Helst ska det ju resultera i att ni säger " men det är än så liten sten, den kommer inte fastna" och så blir alla glada ;)
Jag har alltid ringarna på mig. Nu har jag en alliansring som inte har utstående stenar och övriga ringar är släta. Men när jag var yngre hade jag en ring som du beskriver (med tom lite större sten) Hade inga som helst problem att ha den i stallet heller. Fastnade inte eller något. Jag tror det är en vanesak helt enkelt. Min ring såg ut så här ungefär:
S8487X2_zpsf0908515.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har en alliansring och en "solitär" (den ringen har sidostenar också, så det är egentligen inte en riktig solitär, men i detta sammanhanget kan den jämställas med det).

Mina ringar är alltid på, och jag upplever inte alls något problem med att ajg fastnar eller annat. Det finns ju en hel del olika infattningar också, som är mer eller mindre hållbara, och mer eller mindre "fastna-benägna" (haha, jag älskar när jag kommer på nya uttryck;))

Gå till en juvelerare och prata med dem!

Och: Grattis!! :D
 
Sv: Ringar i stallet

Grattis!!!

Jag har haft både ringar, nycklar och annat smått med mig i stallet som jag inte velat lämna kvar när jag ridit. Jag löste det med en snygg, längre silverkedja. Den var såpass stor att den gick att trä över huvudet, och hängde lite nedanför BHn under tröjan. Då höll kläderna den på plats och jag kunde hänga allt viktigt på den utan att det studsade när jag red.
Du behöver ju bara en tunn liten kedja till dina två ringar, det kanske vore något?
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har oftast på mig ringarna när jag bara grejar i stallet men tar alltid av mig dem när jag ska rida. Har inget som sticker ut på någon av dem men tycker ändå att de stör vid ridningen. När jag bara hade förlovningsringen gick det bra, men så fort de blev två tyckte jag att de kan klämma lite.
 
Sv: Ringar i stallet

*kl*

Har alltid haft mina ringar på överallt, möjligtvis att jag tagit av mig i bastun eftersom det bränner.. Aldrig fått några skav på fingrarna eller fastnat i något, men då rider jag alltid med handskar och har släta ringar.
 
Sv: Ringar i stallet

*kl

Men så fina ni är som delar med er! Tack så mycket :) och tack för gratulationerna! :D

Åh ja det är ju ett så viktigt och svårt beslut tycker jag. Att hitta något som faller mig i smaken och samtidigt är praktiskt. Funderar ev på att kanske köpa en billig ring på Glitter och testa hur pass klumpig jag är ;) Dessvärre är jag inte direkt känd för att vara smidig men man kan ju försöka!

Eller hitta en nättare ring med en nedsänkt sten och sen en allians med stenar i rad till den. För det var just det jag tyckte var så snyggt. Med den nätta ensamma stenen och det fina blinget till! ååh...
 
Sv: Ringar i stallet

Jag har en förlovningsring med en ganska stor sten (nepp, inga äkta dyra grejer, vi är studenter båda två, utseendet på ringen var viktigare än värdet ;) ) och jag har hittills (burit den i ca. 2 månder) inte haft några problem med den, använder trånga handskar dagligen och tycker det räcker, fastnar inte med ringen.
 
Sv: Ringar i stallet

För min del har det inte varit något problem med ringar som fastnar, däremot tycker jag att det är SJUKT obekvämt att ha ringar på efter att jag har ridit, under ridningen märker jag inte av dem - men efter. AJ! Hade en rätt osnygg valk ovanför ringarna innan jag lärde mig att ta av dem innan ridturerna.
 

Liknande trådar

Relationer Det har skurit sig så enormt mellan mig och min sambos mamma att jag inte vill vara här mer. Jag vill inte vara där jag bor, jag vill...
2
Svar
27
· Visningar
4 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp