Singoalla
Trådstartare
Senaste månaden har B varit med mig en del på jobbet. Vi ska egentligen inte ha hundar med på jobbet, men har vi inga kunder en dag kan det vara okej. Nu under julen har jag dessutom varit mestadels ensam. Då har jag en större bur som står under skrivbordet där han får ligga. Vi promenerar till jobbet (ca, 2,5 km) sedan får han kissa på förmiddagen, vid lunch, en gång på eftermiddagen och sen promenerar vi hem igen. Kvällen är fri till träning/lek/långis. Han ligger mestadels i sin bur när jag jobbar, men ibland får kan strosa runt lite på kontoret och nosa eller ligga i mitt knä. I början var han mer rastlös och krafsade lite i buren och ville komma ut, men nu har han börjat vänja sig. Idag fick han till och med och la sig där själv när den stod öppen.
Vad tycker ni? Är en heldag på kontoret för tråkigt för en ung och pigg hund? Kommer förmodligen byta jobb under året och kikar efter jobb där jag kan ta med honom i första hand. Men vet inte om det i längden är bättre att satsa på dagmatte, där han kan få mer uppmärksamhet och stimulans? Eller om det är bra att han får vara med sin matte och kanske träna lite på att inte vara i centrum jämt? Hur skulle ni resonera?
Vad tycker ni? Är en heldag på kontoret för tråkigt för en ung och pigg hund? Kommer förmodligen byta jobb under året och kikar efter jobb där jag kan ta med honom i första hand. Men vet inte om det i längden är bättre att satsa på dagmatte, där han kan få mer uppmärksamhet och stimulans? Eller om det är bra att han får vara med sin matte och kanske träna lite på att inte vara i centrum jämt? Hur skulle ni resonera?