Riktigt BLÅ krokus

Minett

Trådstartare
Jag har ibland sett riktigt BLÅ krokusar - både på bild och IRL - men när jag letar bland dem som säljer lökar så hittar jag bara blålila alt ljust blå...

Även om jag googlar på blå krokus visar svaren främst blålila... och det är snarare åt det kleinblå hållet jag skulle vilja ha.

Är det någon som känner till ett sortnamn på en riktigt BLÅ krokus - så att jag kan söka på det?

Sv: Riktigt BLÅ krokus

Jag hade ungefär samma svar. Fast med tillägget att Ruby Giant ser väldigt blå ut på lökförpackningarna, och väldigt lila ut på folks foton...

Sv: Riktigt BLÅ krokus

*KL*

Tack för tipsen! Hade kollat på odla.nu men Ruby Giant är för ljusblå... men nu har jag på annat håll fått tips om två andra: Queen of the Blues resp Grand Maitre, som båda ska vara klarblå.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Härom dagen gick jag till en blomsteraffär. Jag ville köpa något litet, fint och färgglatt som en present till en vän. Jag har en annan...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka