Rikssto/Riksföl/Fölbedömningar SWB

Gabby_Ossi

Trådstartare
Fick nyss ut till regionala föreningen en remiss från ASVHs Sto- och unghästgrupp angånde Riksutställningarna och fölbedömningarna, så jag tänkte höra mig för lite vad buke-expertisen har att säga om dessa arrangemangen!

Det har alltså lagts fram ett förslag, men då jag är osäker på om det är OK att gå ut officiellt med något ur det så gör jag det helt enkelt till en mer öppen frågeställning för att se om det verkar som om uppfödarna är inne på samma linje.

Så hur tror ni att man skulle kunna göra dessa arrangemang mer attraktiva? Ska vi ha kvar dem överhuvudtaget? Behöver formen ändras? Ska vi ha samma poängsättningssystem på t.ex. fölbedömningarna? Skall det göras mindre/mer formellt?
 
Sv: Rikssto/Riksföl/Fölbedömningar SWB

Vi hade ett sto kvalat till Rikssto i år men valde att inte visa.

Kruxet är att ska de vara i visningstrim så blir det väldigt kort sommarvila samt ska man dessutom ha dem dräktiga så blir det knöligt.

Vi valde i år istället att betäcka och stå över både rikssto och championat.

Vet att flera valt att göra både och men för oss kändes det lite överkurs, det är ju ändå unga hästar.

Jag vet inte hur man ska kunna göra det mer attraktivt faktiskt.

Tycker det ska göras mer formellt mer prestige så att folk känner att det verkligen är en vits att visa!
 
Sv: Rikssto/Riksföl/Fölbedömningar SWB

Eftersom jag är lite gnölig tycker jag att det är dåligt av dom att de dragit in plaketten på Rixföl trots att det står i anvisningarna /proppen att det delas ut Rosettoch plakett till alla deltagare .
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp