Jo men vi pratade väl reflektioner över att vara rik.Nja där är vi väl på definitionen igen. Att ha råd med en häst är ju ändå ett antal tusenlappar man hivar ut varje månad. Hade man istället valt att spara dem är jag övertygad om att man skulle kunna få en hygglig resa varje år. Sen finns det ju naturligtvis dyrare och billigare områden att ha hästen i, undantag hit och dit osv.
Att kunna hiva ut ett antal tusenlappar per månad om man verkligen vill kan många i medelklassen.
Och en hygglig resa till solen per år verkar alldeles för många göra, typ en majoritet av Sveriges befolkning? så det kan inte heller vara definitionen på rik.
För att vara rik tänker jag att du behöver kunna hiva ut betydligt mer, inte gå upp och fodra + åka på ett antal hyggliga resor per år även om "man" självklart inte skulle göra det eftersom "man" tänker på miljön. För att vara rik tänker jag att personen allra minst åker på fjällsemester i alperna i ganska lyxigt format (självklart med tåg) och sedan hade kunnat resa ned till medelhavet i lyxigt format på sommaren, men låter bli eftersom den tänker efter och istället åker till sitt hus i Österlen. Men oavsett spelar det ingen större roll för hen kan ju lika gärna rida sina hästar i Stockholm, eftersom hen behöver ju inte bevisa någonting.