RIG på Strömsholm

S

SanchoPancho

Någon som går/har gått där? Någon som har varit och ridit intagningsprovet? Hur funkar det? Vad får man göra?
Någon som sökt i år? Först och främst menar jag hopplinjen.
(RIG= Riksidrottsgymnasiet)

Jag går på samma gymnasie som dom som går på RIG går de vanliga ämnena på. Va krångligt där där lät, men hoppas du förstod. Pratat lite med en tjej som går i ettan på hopp... Först gjorde hon ett ridprov och de kolla lite hur man red och så... Sen så fick några prata med en kurator för att se om man skulleklara av att gå där mentalt. Det är ganska jobbigt, och henne jag har pratat med har funderat på att hoppa av.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 341
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
516
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama