Ridvantar/ hanskar

fjordtokan

Trådstartare
Vad har du för vantar/ handskar när du rider?

Själv har jag magic gloves för det är de enda som sitter åt överallt på mina händer, måste ha det :p

Sv: Ridvantar/ hanskar

jag har antingen magic gloves om jag ska rida ut och/eller det är lite kyligare ute, annars rider jag med mina gamla slitna roeckl-handskar, oslagbart grepp!

jag har catago just nu, stl 8 - 10 år :p Tycker inte jag har överdrivet små händer men vill att de ska sitta tajt.

Jag rider med Roeckl-handskar, de är helt underbara :love:

hmm, inget av det, skulle jag säga :D
vet inte exakt vad de är gjorda av, men de är mjuka och tunna, går att tvätta i maskin också, vilket behövs för de kan lukta rätt illa efter ett tag :crazy: :p
jag har haft mina i 3,5 år, dock inte använt dem så mycket senaste 2 åren (däremot innan det, då red jag med dem i princip varje dag) och de är lite slitna, men fortfarande hela och helt suveräna!

Hmm får nog titta närmare på dom :D Har jätteproblem med att hitta handskar som sitter bra :crazy:

Jag har inte så jättefina grejer.... bara ett par handskar från Ellos:angel:

vad konstigt :o
jag är förvånad iofs över att mina hållt så länge. ALLA andra handskar jag haft, allt från fleece och magic gloves till dyra skinnhandskar och såna där med virkad ovansida, går sönder mellan ring- och lillfinger (där tygeln ligger) och i fingertopparna. mina roeckl däremot är visserligen slitna, men inte ett hål nånstans! :)

ja jag är jättesur över detk, de är ju inte gratis, likadant för ett par andra i stallet, deras har oxå gått sönder jättefort.

jag har bara handskar om det är kallt, tycker man tappar en hel del känslighet när man använder handskar.

Är det över nollan har jag vanliga roeckl handskar, har bruna och ljusbruna. Är det kallare har jag roeckl finesse fodrade hanskar, snyggaste och skönaste handskarna som finns! är det riktigt kallt och man ska ut och skritta så har jag dunhandskar, också från roeckl... Har även ljusbruna läderhandskar från john whitaker men använder som inte så mkt.

mm, då är det surt. jag ska nog köpa ett par nya när jag får pengar över, och hoppas på att de håller lika bra som mina gamla. de kostar ju ett par hundralappar, så går de sönder fort är det ju ingenting att köpa, det blir dyrt i längden :(

Jag har ljusa Roekeli (stavning!?) handskar när jag rider för instruktör, de ser typ ut som trädgårdvantar. Men de är så sköna och jag vill att de ska vara ljusa så instruktören ser händerna. De slits snabbt och blir fula. Men sköna!

Men läder är helt klart snyggast. Köpte ett underbart snygga Kieffer handskar sist. Har de till skolan nu så snygga är de men ska snart invigas som ridvantar. Sitter perfekt på handen!

När det är kallt så har jag Tegrera vantar med fodring. Perfekta då de inte är så klumpiga.

:)

Jag VILL ha roecklhandskar... jag går och dreglar efter dem varje gång jag är i en ridsportbutik... såå mjuka!
Står högt på önskelistan!

Men jag använder jacsons handskar, och är väldigt nöjd!
De kostar typ ingenting heller:D
Har bruna, svarta och vita.
sånahär:
z2814a.jpg

När det är kallt har jag tjocka fleecehandskar i olika färger, som har grepp på insidan, eller sånadär trefingervantar om jag ska ut och rida i skogen.

Skulle aldrig någonsin kunna rida i magic gloves, fy så obekvämt:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: Lillefrun
·
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 11 12 13
Svar
247
· Visningar
13 291
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka