Ridvänliga trosor

fejko

Trådstartare
Jag har frågat förut men frågar igen. Har ni något tips på ridvänliga trosor? Jag har mest problem med den bakre sömmen i förstärkningen grenen. Boxer tycker jag inte om eftersom de krullar ihop sig under ridbyxorna.

Finns trosor som saknar den sömmen eller har den på annan plats.

(enda gången jag köper icke bommulstrosor är just 'sömlösa' trosor för ridning och de är, tyvärr, oftast i någon form a lyrca)

Jag har också gått och blivit mer skavkänslig, men tycker det avhjälps med lite mer "vadderade" trosor. De som säljs som ridtrosor är ju så dyra, men jag köper billiga menstrosor på Ge-Kås och använder dem istället. Helt skavfritt, och dubbelt användningsområde om man så vill :up:

Jag har såna seamless från Lindex. Använder typ inga andra. Dom är super sköna 👌🤣 kanske inte dom sexigaste men inte fula heller. Brukar köra på brazilian varianten

Väcker liv i denna tråd igen.
Jag får skav av sadeln till nya hästen varje gång jag rider. Nu vill jag prova vadderade trosor. Hur är passformen? Jag gillar trosor som omsluter rumpan, något som verkar hopplöst omodernt för tillfället. Någon som har tips var jag ska börja leta?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: pepp
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 168
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?