Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I min paddock har jag natursand längst ner (tjockt). Som bärlager har jag 40-50cm väggrus (sådant de har på grusvägar), och som ytlager har jag "travbaneblandning" ca 10cm.Hej ! Jag behöver hjälp med underlaget i min ridbana där underarbete snart är klart. Kommer mest rida dressyr och vill helst inte ha den för mjuk. Hur ska jag tänka???? är inne på stenmjöl och sand men hur mycket av varje och i vilken ordning ska man lägga lagren???
Vad är travbaneblandning egentligen? Hur är det som underlag?I min paddock har jag natursand längst ner (tjockt). Som bärlager har jag 40-50cm väggrus (sådant de har på grusvägar), och som ytlager har jag "travbaneblandning" ca 10cm.
Fast och fint.
Ordentlig dränering finns också med fyra rör i paddockens längsriktning, anslutna till egen dräneringsbrunn som i sin tur är ansluten till vägdikning.
Vad är travbaneblandning egentligen? Hur är det som underlag?
Dammar det mkt när det är tort?Sorry, vet inte riktigt. Men det är samma blandning som ligger på Färjestads Travbana (har lite dålig koll på hur min paddock egentligen är gjord; lejde en lokal gubbe som visste vad han gjorde). Fast och fint.
Dammar det mkt när det är tort?
Ja tack, gärna!!!Inte mycket, men förstås lite grann. Dock betydligt lindrigare jämfört med de flesta andra ridbanor jag varit på.
Är på jobbet nu men kan leta upp papperen från paddock-bygget och kolla varifrån gruset levererats och antagligen om blandningen heter något särskilt.
Tror jag vet var papperen ligger...