Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Satt och tittade på några olika sådana nu. Men kan ju ingenting om täcken kom jag på 
Det jag söker är ett skrittäcke som främst är "värmande", dvs. inte i något plastigt, regntåligt material. Tänk fleece eller ull typ! Dessutom bör det inte gå allt för långt ner vid skänkelläget, då jag har rätt korta ben. Ett + om det är blått/lila/turkost!
Men nu till problemet: Jag kan ingenting om storlekarna på täcken

Hästen som ska ha det är irländare, halvgrov, "långryggad" (har lång, lite överbyggd rygg) och 162 cm i mkh.
Dessutom verkar det finnas två måttsystem, dels ett "centimetersystem" och dels ett "XS-XL" system, vilket ju inte precis gör det mindre förvirrat
Det enda jag vet om hans storlek är att det är xx5 cm
(Första två siffrorna på lappen är bortnötta....)
Så, ni täckes-experter, vad ska ovan nämnda häst troligen ha för storlek?
Och kan ni rekommendera några bra, prisvärda och icke-plastiga skrittäcken?
Det jag söker är ett skrittäcke som främst är "värmande", dvs. inte i något plastigt, regntåligt material. Tänk fleece eller ull typ! Dessutom bör det inte gå allt för långt ner vid skänkelläget, då jag har rätt korta ben. Ett + om det är blått/lila/turkost!
Men nu till problemet: Jag kan ingenting om storlekarna på täcken
Hästen som ska ha det är irländare, halvgrov, "långryggad" (har lång, lite överbyggd rygg) och 162 cm i mkh.
Dessutom verkar det finnas två måttsystem, dels ett "centimetersystem" och dels ett "XS-XL" system, vilket ju inte precis gör det mindre förvirrat
Det enda jag vet om hans storlek är att det är xx5 cm
(Första två siffrorna på lappen är bortnötta....)
Så, ni täckes-experter, vad ska ovan nämnda häst troligen ha för storlek?
Och kan ni rekommendera några bra, prisvärda och icke-plastiga skrittäcken?