ridstövlar?

S

Storma

Hej!
jag undrar om det är ngn här som har ett bra tips på ridstövlar med vida skaft? har väl typ 39 i skostorlek, men vaden är runt 40-41... vad göra?

Jag har mountainhorse ridstövlar, de fungerar bra när man har lite tjockare vader. Funderar dock på att prova ett par ridskor med lösa "skaft" (som chaps ungefär antar jag). Då borde man kunna köpa var del för sig i rätt storlek. Jag har dock inte varit och tittat bara hört talas om det.

Så har jag! :cool: hur bra som hellst! Nu kostade mina "stövel skaft" (i skinn) över 1000lappen men det va de värda faktiskt! dom är hur sköna och snygga som hellst! ser verkligen ut som en stövel!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka