Ridstövlar till tjocka vader

Horzey

Trådstartare
Hej, jag har tänkt köpa ett par ridstövlar då mina ridskor gör så att jag får ont i fötterna. Men jag har så tjocka vader så jag kommer inte i några ridstövlar på hööks utan att stövlarna är för dyra. Jag har 41 cm i vidd på det bredaste stället på vaden och ungefär 52 i höjd. Letar efter ett par i läder men som kostar runt 1500 kr men har inte hittat några hitils och undrar om det är någon som vet något par som är vida? Går bra både på internet sidor och (IRL) vanliga butiker.

Tacksam för svar:) /Horzey
 
Senast ändrad:
Sv: Ridstövlar till tjocka vader

Jag har samma storlek på benen som du.
Jag köpte "Läderstövel Show" på Börjes i somras att ha som vardagsstövel.
De kostar 1495:- och i xw får vaderna plats, dock är de i kortaste laget men det kan jag stå ut med då de passar perfekt i övrigt och jag har dem bara till vardags och jag tror inte älgarna bryr sig om mina ridstövlar är någon cm korta :)
 
Sv: Ridstövlar till tjocka vader

oj va långa ben du har! Hade tänkt o rekommendera equipage napoli/amalfi till dig, men de är ca 46-47 långa till xvid. plus att de ligger på ca 2700
 
Sv: Ridstövlar till tjocka vader

Hur lång är du? Jag är 170 cm lång och har 49 cm långa vadben, något längre än normalt men normalt ligger på ungefär 46-47 cm så har du verkligen mätt rätt?
 
Sv: Ridstövlar till tjocka vader

Hur lång är du? Jag är 170 cm lång och har 49 cm långa vadben, något längre än normalt men normalt ligger på ungefär 46-47 cm så har du verkligen mätt rätt?

Jag är 159,5 och bara 11 år men min pappa hjälpte mig att mäta och som jag skrev innan så hadde jag mätt på fel ställe när jag mätte själv så jag har 37 cm i längd
 

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej jag har problem med att hitta ridstövlar, jag har nämling det problemet att jag har kortben, stora fötter och stora vader. så alla...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: ellis3210
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 070
Senast: Zoya
·
Utrustning Problemet noggrant beskrivet i rubriken. Jag har storlek 38 på fötterna, vilket innebär att jag borde ha ett vadmått på ungefär 34-36...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
21 923
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp