Ridsporten lämnar Globen

(Ridsport) Vinterns stora hästfest, Stockholm International Horse Show, har under 20 år gått i Ericsson Globe. Under dessa år har arrangemanget vuxit rejält, och nu har Globen blivit för liten. Från och med 2014 hålls hästfesten till Swedbank Arena i Solna.

Läs mer...
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Det kommer nog bli super, det behövs både bättre mässutrymme och framridning (speciellt hoppning)!
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Fast Globen är ingen bra arena. Man är för långt ifrån hela tiden tycker jag. ( tex Scandinavium är ju trots sin ålder 17 så mycket mer publikvänlig) Tror det kan bli mycket bättre i en ny arena.
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Har inget emot det alls, det blir ju så gott som nästgårds för mig. Kanske blir dags att besöka det för första gången på många år. :)
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Ja, verkligen! Vet inte om det är rykten eller ej, men hörde att vissa hästar stog i lastbilar under nätterna pga brist på natalet boxar, fruktansvärt :crazy:
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Ojdå. När jag såg rubriken trodde jag det skulle lägga ner och tänkte "whaaaaat?!". Detta känns bättre. Men skumt!
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Ett år så möttes man av hästar som stod i spån/bajs/piss/vattenblandad sörja upp till kotorna. :crazy:
Så lastbilarna var väl nära på bättre i det här fallet.
 
Sv: Ridsporten lämnar Globen

Vilka stall är det du syftar på då?
Tyvärr är det väl svårt för organisationen att se till att hästskötarna/ägarna mockar åt sina hästar...
Jag har mest varit i FEI-stallen och där brukar det vara väldigt prydligt inne hos hästarna (trots att de står inne dygnet runt).
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu släpps biljetterna till Sweden International Horse Show 2024 på Sveriges Nationalarena – Strawberry Arena. Evenemanget hålls...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu släpps biljetterna till Sweden International Horse Show 2023 på Friends Arena. Evenemanget hålls traditionsenligt kring första advent...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
363
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vinterns stora hästfest är tillbaka och biljetterna har släppts till Sweden International Horse Show. Under fyra dagar kommer...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp