F

frassa

Man blir lite lätt misstänksam mot tidningen Ridsports självständighet.

En bekant till mig arbetar på ett försäkringsbolag.

I april kommer de med helt nya produkter bland annat kommer man bli först i Sverige med rehabilitering för hästar. De kommer också ha fast självrisk i alla vetvårdsförsäkringar och höja maxbeloppet.

I november ringde Ridsport till bolaget, de ville veta mer om bolagets villkor. De skickade en lång lista på frågor som de ville ha svar på. De skulle trycka en jämförelse mellan bolagen.

Kopisen svarade, och eftersom de nya villkoren var så väldigt generösa kunde man kanske tro att Ridsport skulle vara intresserade.
Men icke... Ridsport har fortfarande inte tryckt jämförelsen eller skrivit någon notis om detta.

Kan det bero på att Ridsport förbundet sponsras av det största bolaget. Man kan inte låta bli att bli misstänksam.

Om nu Agria kom dåligt ut i jämförelsen väljer Ridsport att inte trycka...
:devil:

Borde det inte ligga i deras intresse med konsumentinformation. :angel:

Tydligen inte....

Esa

Sv: Ridsport

tycker inte att ridsport handlar om så mycket mer än tävlingsresultat och radannonser numera...

???

För står inte riktigt.

Vad tidningen ridsport skriver i sina artiklar har ju inte med att göra om svenska ridsportsförbundet är sponsrade eller inte.

Tidningen ridsport är ju en komieriell tidning och ridsportsförbundet köper in sig på några sidor i slutet av del 1.

Det har ju varit många artiklar på sista tiden på vad dom olika försäkringsbolagen ersätter mm
Tex alternativa behandlingsformer mm

Det kan också finnas helt andra orsaker: som att ALLA bolag faktiskt inte lämnat fullständig information, så artikeln helt enkelt inte kunnat färdigställas. Eller att man inte haft tid eller plats att sätta in den ...

Konsumentinformation som sådan av just försäkrningar blir dock ofta just en översikt, vad dina eller mina villkor blir kommer ju aldrig helt fram. Oavsett så intresset att publicera den avgörs nog av tidningens övriga innehåll - för som tidningsutgivare vill man förmodligen främst få fram en vara som säljer.

Vad gäller Svenska Ridsportsförbundets sponsor så tror jag inte det påverkar så mycket - för i så fall torde väl Agria följa med till deras egen tidning som ju enligt planerna skall börja ges ut i höst. Å andra sidan tror jag man skiljer på sponsring och marknadsföring även från Agrias sida - och liksom andra försäkringsbolag redan upptäckt att tidningen Ridsport är ett bra sätt att nå många hästägare.

Kom på en sak till: tidningen kanske inte vill publicera en ny rapport, den har funnits tidigare och det nya bolaget kanske inte har så intressanta villkor att Ridsport ser det relevant att publicera igen. Vill man sprida sitt meddelande kan man inte räkna med redaktionellt utrymme alla gånger, och då återstår annonser. För du har väl bara hört denna historia från ETT håll?

Senast ändrad av en moderator:

Tidningen Ridsport och Ridsportsförbundet hänger ju inte ihop på något sätt :confused:

Har du inte sett t ex vilka kritiska artiklar tidningen Ridsport skrivit om Ridsportsförbundets ordförande?

Tar tillbaka allt

Nyfiken som jag är ringde jag redaktionen och fick reda på att journalisten som skriver artikeln är långtidssjuk. :o

Jaha, så var det med mina konspirationsteorier.... :crazy:

/esa

Sv: Tar tillbaka allt

Så bra, för det reder ju ut saken på ett ypperligt sätt :)

Gällande tidningen Ridsport så tror jag personligen att ett sådant upplägg, och alla andra "kring-artiklar" ofta får rätta sig efter tävlingssäsongernas intensitet. Men det är ju också vad den tidningen fokuserar sig på.

Sv: Tar tillbaka allt

Fast även om journalisten inte varit sjuk står det ju Ridsport fritt att lägga ner en reportagidé precis när de vill. Och varför de vill.

Men du kanske kan svara på varför detta bolag inte informerar sina redan existerande kunder om sina förändringar. Jag har inte fått ett enda brev om detta ännu!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka