B
blondie1989
jag har nyligt återupptagit ridning/hästar och upptäcker hela tiden nya saker jag behöver.. Bla behöver jag komplettera med nya skor att rida i. Jag har ett par ridstövlar nu, men jag fryser om fötterna i dem när det är kallt ute. Dessutom är det inte så praktiska att gå i när man håller på med hästen i stallet. Jag kommer bara att rida utomhus, så jag kommer behöva ha det varmt om fötterna. Jag är inne på att skaffa mig ett par ridskor/kängor, för det ser bekvämare ut än ridstövlar. De funderingar jag då har är om man bör skaffa ett par fodrade för vintern eller köpa ett par "året-runt" och tar på sig en massa sockar (typ raggisar) när det är kallt. Vad tycker ni?
En annan fundering är om shortcahps, som jag sett att en del har. Varför har man sådana, dvs var är deras funktion, syfte?
Jag kommer som sagt bara rida utomhus, mestadels i skog och på vägar. Jag kommer inte rida dressyr, utom det mest nödvändiga för att få en mer lydig häst, och väldigt begränsat med hoppning. Vad rekommenderar ni mig att köpa för skor (vinterfodrade eller inte)? Shortchaps? Något annat?
En annan fundering är om shortcahps, som jag sett att en del har. Varför har man sådana, dvs var är deras funktion, syfte?
Jag kommer som sagt bara rida utomhus, mestadels i skog och på vägar. Jag kommer inte rida dressyr, utom det mest nödvändiga för att få en mer lydig häst, och väldigt begränsat med hoppning. Vad rekommenderar ni mig att köpa för skor (vinterfodrade eller inte)? Shortchaps? Något annat?