ridskoleponny tävla både som storhäst och ponny??!

sillys

Trådstartare
behöver lite hjälp med en fråga... o hoppas ni har nå svar på detta..

fundera på att strata en ridskole ponny i dressyr men jag är "vuxen" fyller 20 iår. ponnyn är 9 år och c ponny.

nu är frågan kmr han kunna gå dressyr som "storhäst" och som ponny i hoppning? för det är en tjej som vill tävla han i hoppning men hon vill ju inte tävla han som storhäst..

tacksam för svar:bump:

Sv: ridskoleponny tävla både som storhäst och ponny??!

Nej. Han får inte gå som ponny samtidigt som han tävlas som stor häst.

MVH Russin8

okej då är det altså samma som med privat och ridskoleponny :)

Jag var i kontakt med förbundet angående detta för några år sedan. Då var det OK eftersom uppklassning alltid följer ekipage när det är en lektionsponny.

Men det handlade ju inte om uppklassning. Utan om att tävla en ponny både som stor häst och ponny samtidigt.
För det får man inte göra.

MVH Russin8

kl*
Du kan inte tävla dressyr utom tävlan på ponnytävlingar då? Då får man ju vara äldre, men du kan ju inte bli placerad dock.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka