Ridsketion i byaförening

Merry

Trådstartare
Hej!

Vi är ett större gäng hästmänniskor som i nutid har aktiviteter som träningar, träffar m.m.
Vi har alla tänkt länge att man borde starta en förening, men vi har insett att det inte kommer att löna sig (pga av bla. avgift från SvRF) då vi inte riktigt har tillräckligt med medlemmar .

Istället tänkte Vi att man kunde starta en ridsektion i byaföreningen. Dock kommer det problemet att ingen av Oss har gjort något sånt tidigare.
Det finns klara tecken på hur man ska styra en förening, men hur styr men en sektion och specillt en ridsektion, Hur funkar det med skatt? Avgifter? m.m.

Har Ni någon erfarenhet? för- och nackdelar? blir det billigare än att starta en förening?
 
Sv: Ridsketion i byaförening

Det går att starta en förening utan att den är med i SvRF samtidigt som en sektion i en byaförening kan inte bli medlem i SvRF.

Frågan är väl lite vad ni är ute efter? Varför vill ni organisera er, vilka fördelar ser ni?

/Sussi
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 252
Senast: IngelaH
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 334
Senast: cherie
·
Relationer Jag har just upptäckt att folk kramar varandra i affärsrelationer. Nu skulle jag behöva hjälp att förstå fenomenet bättre. Visste ni...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 378
Senast: Karfitsa
·
Gravid - 1år Är det någon här som vet hur det fungerar/har erfarenhet med föräldrarpenning och FA-skatt? Jag är anställd på 60 % på ett företag. Vid...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp