Ridresa Skottland

mackan

Trådstartare
Nån som ridit i Skottland ?

Jag har ridit mycket i många olika länder med olika upplägg genom åren - senast i höstas var jag i Portugal en vecka på intensiv dressyrträningsvecka på fantastiska Lusitanos .

Nu är jag sugen på nästa resa att rida enl annat upplägg dvs se destinationen och naturen till häst - dvs kombinera ridning med guidning/sightseeing via hästryggen.

Nån som ridit i Skottland och vill dela med sig ? Tacksam för erf :)
 
Jag gjorde en två-timmars på clydesdale när jag var i Scotland i Juli 2017.

Se till att ha med dig varma kläder :D

Det var bara jag och min guide och hästen var inte superutbildad men helt underbar. Upplägget på det stället jag red på var inte det bästa, jag hade önskat det var åtminstone 1 mer att rida med eftersom det var mycket självständig ridning och hästen jag red inte ville gå ifrån guidens häst...

Men det var kul ändå att sitta uppepå en bjässe och galoppera på stranden samt se gamla slott :)

20170715_090221.jpg
 
@Seabaz tack så mycket för din delade erf :)
Det stället som avses för min del är lite mer etablerat ang kvalitet och upplägg på ridresan :)
Ang väder så ja - det är ingen solsemester man åker på om man väljer Skottland det vet jag ;)

Tack igen för svar :) Verkar inte som så många som läser här varit i Skottland . Så svaren uppskattas som sagt men jag behöver nog kanske leta efter annat forum för att få fler erf /reflektioner :)
 
Kolla tripadvisor och företagens facebook-sidor för kommentarer, det brukar jag göra.

Jag var enbart ute efter att rida clydesdale så jag blev rätt så begränsad där samt ingen annan i mitt sällskap var erfaren ryttare.

Jag blev dock erbjuden jobb om jag så ville komma tillbaka :rofl: vi hade rätt kul ändå ihop jag och min guide eftersom jag drivit ett turridningsställe i Aus under längre tid hade vi mycket att jämföra och prata om!
 
@Seabaz det är en etablerad arrangör av ridresor det handlar om där resorna är etablerat fullbokade och många recensioner finns osv.
Jag är mest intresserad bortsett från det hur några som varit där upplevt det, utöver det som redovisas på resesidorna :)
 
Har bara tagit vanliga ridlektioner i Skottland men bor här och skottarna är underbara personer, vänliga och friendly. Naturen är underbar även om vädret vissa år är under all kritik ;)
 
@Seabaz det är en etablerad arrangör av ridresor det handlar om där resorna är etablerat fullbokade och många recensioner finns osv.
Jag är mest intresserad bortsett från det hur några som varit där upplevt det, utöver det som redovisas på resesidorna :)
Var är det du tänker dig att åka och rida? Jag bor i Skottland nämligen :)
 

Liknande trådar

Z
Ridning OBS! För att den här tråden ska få ligga kvar får ingen skriva om vilka arrangörer ni har använt, ingen som helst reklam. Tacksam för...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
17 519
Senast: Ellis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp