Ridpass dagen innan tävling?

P

ponnybarn

Jag ska tävla i en liten LC på söndag. Det är första gången med ponnyn jag rider nu och förut har jag bara skrittat ut elr något litet dagen innan tävlingen.
Men eftersom att jag är lite osäker på just den här hästen så tänkte jag rida bara för att kolla hur han känns. Något bra tips på ridpass? Ska jag ta det lugnt elr jobba igenom honom ordentligt i galoppen osv.
Det är en hopptävling.

Sv: Ridpass dagen innan tävling?

Jag brukar rida genom hästen lätt dagen innan, lösgörande.
Se till att den e lösgjord och genom, där jag vill ha den, men inte rida så att det är fara för mjölksyra i musklatur dagen efter..
Funkar bra på min iaf :)

Jag brukar rida ordentligt men lugnt. Massor av övergångar, halter, igångsättningar och svängar.

Nu sist satt jag upp några låga hinder som jag skuttade över i trav och galopp, i båda varven och med olika vägar.

Kör nog på nåt liknande, lösgörande osv. Resultat kmr på söndag!:D

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 202
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar