Ridning x 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag red vi en bonuslektion på ridskolan. Jag fick fuxen som jag haft en del i höst. Han kändes lite busig idag, men snäll som han är så skötte han sig ändå. Det var bara när vi skulle stå upp i lätt sits i traven som han valde att missuppfatta mig och gjorde en galoppfattning.

Han: Du sa att vi skulle galoppera va?
Jag: Nej, det gjorde jag inte. Kan du vara så snäll och trava i stället.
Han: Ok.

Vi galopperade en hel del under lektionen och på slutet när vi galopperade vid C-volten sa ridläraren att "med Magiana i täten, byt om volt". Va? Jag hann inte riktigt tänka färdigt hur det skulle gå till så jag red förbi. Den fortsatta instruktionen var att kunde man göra ett galoppombyte i språnget så fick man ju göra det vid voltbytet :p, annars gick det bra med några travsteg innan nästa fattning. Ok, tack. Där ramlade polletten ner. Både förvänd galopp på nästa volt och galoppombyte i språnget hade ju varit överkurs och de var ju de alternativen som susade förbi i skallen först. Men några travsteg och ny fattning gick ju galant.

Men jag kan i alla fall konstatera att min kondis är kass. Om ett halvår är det ju också åter dags för ett litet 5-kilometerslopp som jag deltagit i 2 gånger så även det kan ju fungera motiverande till att röra mer på "dököttet" om jag ska vara med även nästa gång. Det känns som om det är dags att börja slita lite på bandet igen.

Efter ridlektionen hade vi en kort fika innan jag åkte hem och stoppade i mig lunch.

Sen var det dags att åka till fröken frieser. Det har väl knappast undgått någon att Kung Bore har slagit till i landet och jag har noterat att det inte riktigt räcker till med bara ett underställ under ridbyxorna. Så på väg till stallet hastade jag iväg till Granngården för att införskaffa en termokjol. Storleken hade jag redan koll på så det var bara att plocka en i rätt storlek och gå till kassan och betala. Det var ju väldigt passande att kylan väntade tills nu med att slå till, för nu kunde jag dels få 30% rabatt och det kunde jag dessutom toppa med en rabattkupong på 100 kronor. :)

Fröken häst skötte sig. Först red jag ut en sväng och sedan red jag på gärdet. Hon gjorde det jag bad om men blev lite stissig ute när vi red förbi en byggnad med elgrejer inuti som surrade. Annars kändes hon rätt normal. Det gick t.o.m. att böja henne till vänster idag, vilket ibland inte är helt lätt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags red jag en hopplektion igen. Det var första gången jag red lektion efter mitt ofrivilliga uppehåll. Jag fick jättehästen på...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp