Ridning/Sjukgymnast

P

Petrine

Hej
Alle som rider dressyr känner till att ha ont i ryggen efter ett ridpass. Jag har haft det genom en lång tidsperiod - o tråkigt nog blev hästen halt samtidigt. Då kontaktade jag en sjukgymnast - som jag fick nyss om genom min hovslagera. Sjukgymnasten kom o tittade på min rygg, min häst samt kombinationen när jag skrittade lät - o hittade ett klart samband. Jag satt lite sned - vrider fel i nacken, o detta går hela vägen ner i hästen. Ofattbart. Sjukgymnasten filmade detta, o jag så själv hur lite det var, men hur stor invärken det har på min o hästens rörelsesystem. Vi är idag friska båda två, o kan varmt rekommendera andra att kolla upp hela ekvipaget om ni har liknande problem.
/Hälsningar
Petrine

Sv: Ridning/Sjukgymnast

Hehe välkommen till de icke lindandes ridvärld :D

/Alex som senast igår var och fick massage för stelheter

Liknande trådar

Hästmänniskan Hoppas tråden hamnade i rätt kat. Varning för långt inlägg. Ska skriva om mitt dilemma men vill helst lämna allt för avslöjande...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 807
Senast: Jerseyite
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 209
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 376
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 171
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar