Ridning i världsklass

T.Alsterfeldt

Trådstartare
Såg någon Irene Slättengrens ritt mer ände 7 sekunder vi fick hålla til god o med mitt i natten??

fantastiskt!

men jag blev Än mer imponerad av Grade 3 Bettina Eistel,neurosedynskadad,inga armar spm red en underbar ritt med stångtygel i munnen och bridongtygel mellan tårna..

Dte är ju så ,man kan kräkas av avundsjuka....

Riktigt,riktigt bra ridning-själv får jag träna en hel del mer för att komma upp i den nivån!

Har just börjat prova engelska dressyrsadlar för mönstringen nästa år(tack vare Busfro har jag nästan bestämt mig) och ,tja..jaghar varit med om bekvämare,mindre livsfarligt osv....

Inte kul,gör ont och hur PHAN sitter man kvar!??!
som svag grade 2 är dte ju inet helt lätt,och jag VILL INTE behöva sitta bakåtlutad pga balansen på en treårig unghäst...

Thina

Sv: Ridning i världsklass

Ni skulle se henne bre mackor eller knappa på sin mobiltelefon, imponerande!!! :)
Hon gör allt med fötterna och är så himla vig! Dessutom har hon en underbar inställning; "jag är inte handikappad, jag är multifunktionell!"

Och det är klart att du ska mönstra nästa år! Du kommer kicka skiten ur grad 2!! ;) Hur som helst som hästmänniska, och det är ännu mer värt! Kram på dig, det var ett tag sen vi sågs!

http://www.athens2004.com/en/paraEq...date=8a90de23cf12ff00VgnVCM20000029130c0aRCRD

här är bilder på Bettina..och busfro..jag skak förat lär amig rida utan bälte io vanmlig dressyrsadel,vilket visade sig vara väldigt knepyigt,för att inte säga rent jävla omöjligt!

Dessutom skal man hitta en dressyrsadel på 47 grader..jättekul.. babyn har visst fått lite muskler..lyckas jag sitta så kommer jag på mönstringen,annasr får jag väl tracka alla vanliga ryttare på tävlingarna istället;)

Thina

Va, inte var väl en vanlig dressyrsadel så farlig..? ;)

Stångtygel i munnen och bridongtygel mellan tårna..? :eek: Är det verkligen möjligt.

Och jag som har en fullt "normal kropp" och inte :devil: kan jag rida för det :o . Man kan få mindervärdeskänslor för mindre!

Vet ni om det finns någon film på webben där man kan få se den ritten? Hade varit intressant..

tyckte väl jag kände igen hästen;)

Njae,egentlgen var ju den sadeln rätt trevlig,för man hamnad e väldigt rätt,men den var så SMAL fram och så LÅG och så,tja,,jag blev livrädd..men nuhar vi diskuterat det i USA och det bord gå att göra en sadel som ävenjagkan ha,och som ser engelsk ut;)

Alla vägar är bra utomd e dåliga;)

Thina

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka