L
linneahjertamusse
jag har sån himla tur som får ha världens underbaraste varmblod så mkt jag vill för ägaren. han e jättefin i all hantering, har haft hand om honom sen januari han hoppar villigt allt upp till runt 90 cm, vilket duger bra till mig (än så länge) dressyren går bättre å bättre, å i skogen e han underbar
nu har det kommit en till tjej som rider på honom när jag ej kan, å ibland kan jag låna en ponny, så vi rider ut tillsammans
nu till min fråga: hur mkt tror ni att jag kan rida i höst jag tänker mig att han blir riden 6 dagar i veckan, som kanske kan se ut så här:
måndag: skritt 45 min i skogen
tisdag: dressyr troligtvis i manegen, jobbar med skänkelvikning o. dyl.
onsdag: markarbete, bommar, koner mm.
torsdag: uteritt, klättra i skogen
fredag: hoppning
lördag: uteritt, längre 2-3 timmar
söndag: vila
detta e ett förslag, & då hästen, jag, å den andra tjejen älskar att rida ut å står i ett stall med hallandsleden mm runt knuten, håller man sig sällan inne i manegen
verkar detta bra?? jag har tänkt ta grönt kort i höst, å då kanske komma ut på clear-rounder, kanske nån LD-LC i både dressyr å hoppning i bland
nu har det kommit en till tjej som rider på honom när jag ej kan, å ibland kan jag låna en ponny, så vi rider ut tillsammans
nu till min fråga: hur mkt tror ni att jag kan rida i höst jag tänker mig att han blir riden 6 dagar i veckan, som kanske kan se ut så här:
måndag: skritt 45 min i skogen
tisdag: dressyr troligtvis i manegen, jobbar med skänkelvikning o. dyl.
onsdag: markarbete, bommar, koner mm.
torsdag: uteritt, klättra i skogen
fredag: hoppning
lördag: uteritt, längre 2-3 timmar
söndag: vila
detta e ett förslag, & då hästen, jag, å den andra tjejen älskar att rida ut å står i ett stall med hallandsleden mm runt knuten, håller man sig sällan inne i manegen
verkar detta bra?? jag har tänkt ta grönt kort i höst, å då kanske komma ut på clear-rounder, kanske nån LD-LC i både dressyr å hoppning i bland