cactuspower

Trådstartare
Rider ni till musik då ni rider? I oförsig så blir det ju mestadels ridning på utebanan eller i skogen den här årstiden, men jag tänkte ändå fixa en skiva med lite olika låtar på och rida till och vill gärna ha lite förslag.

Vilken typ av musik brukar ni rida till? På vilket sett brukar ni rida: hopp, dressyr, markarbete etc. vad gillar ni för musik till avsedd gren så att säga?

Vilka låtar gillar ni att rida till?

Min förra häst älskade hårdrock, och tyckte sällsynt illa om Celine Dion m.fl skönsjungande damer :D :D :D

När jag rider i ridhuset så rider jag alltid till rnb o hiphop. Får sån energi av det :)

Har alltid på en radio när jag är i ridhuset men har inte någon favoritmusik att rida till då jag inte hör radion när jag rider. Kopplar helt enkelt bort den ur hjärnan på ngt konstigt vänster. Har inte märkt att min häst har reeagerat olika på olika musikstilar heller.
Men om jag skulle vilja ha någon musik och verkligen lyssna på när jag rider så tror jag nog att jag skulle vilja ha lite RnB (eller hur det nu stavas) låtar. Finns så mycket bra musik där ute att det är svårt att välja just en.

Tänkte passa på att fråga...

Vilka klassiska stycken föredrar ni att rida till?
Jag ska nämligen komponera ihop en CD med klassiska stycken till vår första "riktiga"(har nyss anslutit oss till ridsportförbundet) klubbtävling i dressyr(det ska vara som bakgrunds musik).

Det är så härligt att rida till musik och känna att man rider till alla rytmer och toner :idea:. Eftersom jag rider på ridskola och det inte finns någon radio vid min medryttarhästs paddock, så rider jag aldrig till musik numera. Är riktigt synd faktiskt.

Sv: Ridmusik

Jag har aldrig kunnat rida till musik radion har aldrig riktigt funkat när jag skulle rida.Ska göra ett nytt försök till sommaren eller vårkanten.
Har inget ridhus utan bara en ute"volt" eller oval om man tittar på den och har inge bra ställe att ställa radion och det är ju dumt att ställa deni snön :) hi hi
Men nån som har tips om bra musik för en bruknordis att lunka runt med :D

Kjamizar///Tina

musikallåtar e toppen å rida till!

ja brukar ha radion på när ja e ensam i ridhuset....mest brukar de bli Vinyl 107.......60-tal alltså :)

Jag har tyvärr ingen möjlighet att rida till musik, men om jag hade det skulle det bli
bla till Klaus Badelt - soundtracket till Pirates of Caribbean....
Har sett ngr uppvisningar till häst till den musiken bla i piratnumret i Globen.
Sen skulle jag rida till all annan favoritmusik jag har.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 899
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV