Ridklubb instängd av Disney-publik

(Värmlands Folkblad)
Färjestads ridklubb fick ställa in lektioner på lördagen. Anledningen var att vägen till klubbens ridhus var blockerad av parkerade bilar, så att en ambulans inte skulle ha tagit sig fram om någon ryttare skadat sig. Ridskolechefen Charles Jonsson var upprörd. - Det är inte första gången...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridklubb instängd av Disney-publik

Så en nöjesföreställning är så viktig att det är ok att bryta mot lagen och parkera olagligt, blockera nödvändiga infarter samt göra sönder egendom (staket) så att djur kraftigt riskerar att skadas! Man blir ju mörkrädd för faen! :eek: :mad:

Jag håller på att utbilda mig till trafiklärare, ska jag kanske lära mina elever att om du är barnfamilj och ska på utflykt som kostar, då är det ok att både parkera och agera som om du är utryckningsfordon?! :eek:
Undrar vilka mer arrangemang som är ok att totalt bryta mot lagen när man besöker?

Hoppas klubben skickar en saftig räkning på staketreparation, stämning för att hästarna utsattes för fara och för utebliven inkomst!
 
Sv: Ridklubb instängd av Disney-publik

Det där borde man skriva ut och ha i bilen. Så man har något att visa upp om man skulle råka åka dit på fortkörning eller parkeringsböter. "Jag var faktiskt stressad, har kört långt och betalat pengar för att gå på ett arrangemang här i stan - alltså får jag bära mig åt precis som jag vill" :crazy:
 
Sv: Ridklubb instängd av Disney-publik

o jag som tycker det kan vara kaos när de anordnar ishockey och man skall ta sig ifrån travbanan.....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Färjestads Ridklubb, som ligger intill ishallen Löfbergs Lila Arena i Karlstad, fick i lördags ställa in sina lektioner då...
Svar
7
· Visningar
2 032
Senast: REIN
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Piruetter, kadrilj och hoppande käpphästar. Det var vad publiken fick se när Karlstads Ridklubb firade 60 år i...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp