M

Magneten

Vet inte riktigt vart denna tråd passar in? Flytta gärna om den hamnat fel..

Vill gärna höra era åsikter om

"tält" ridhus
samt vanliga trä ridhus.

Sv: Ridhus...

Jag är också jätteintresserad av hur tältridhus fungerar.

Undrar om det "prasslar" när man rider t.ex

De tältridhus jag har ridit i har varit precis som ett "vanligt" ridhus. Har ridit i flera olika tält. Möjligtvis att det låter liiiite mer om det blåser väldigt mycket ute.

(Till T.S)

Jag har ridit mycket i båda sorterna. Tältet låter lite när det blåser, och på vintern samlas snö på taket som sen lossnar och hasar utmed sidan. Har man en nervig häst så lär den behöva lite tid på sig att vänja sig, men på ridskolan jag red var det bara en häst som tyckte att det var läskigt, de andra reagerade knappt ens vid "storm". Så om jag skulle välja mellan de två sorterna skulle det bli det som är billigast, troligen.

Jag har själv bara samma sak o säga om tält ridhusen.. tycker också de funkar bra, lutar nog åt ett sånt trots allt.

Ha ha ha jag tävlade i hoppning i ett tältridhus en gång för jättelängesen och det var spännande! Fullt blååsväder ute och tältväggarna böjde sig inåt mot hinderstöden, MYCKET läskigt tyckte pållarna! Fast det finns nog bättre och sämre tältridhus...

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 047
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
402
Senast: Sassy
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama