ridhjälms köp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 375
C

Cronis

Jag insåg att det va dax för en ny ridhjälm. Ny häst har jag ju, så en ny hjälm man vara bra, den senaste hjälmen är köpt för 10 år sen. :eek: Jag vill inte räkna hur många resor den har varit med om. Dock har jag en ny hjälm ner packad, en Champion ShowRing, dock bara använd 4-5ggr, men det är ju min tävlings hjälm så den tänker jag inte använda till vardags den är för fin... :D

Jag har alltid haft champion-hjälm, föruton det första åren jag red då jag hade nån plast-sak.
Men annars har det varit klassikern, med det gamla hederliga metall spännet! :love: :bow:
Det där nya "cykel-hjälms-spännet" tycker jag är så fult, å så nyps det... :crazy:
Men iaf, jag är ute efter en sammets hjälm, en billig, inte i prisklass med champion-hjälmen eftersom den kostar omkr. 800:- nu. Modellen ska vara i klass med champion´s, den är helt klart bäst! I andra hjälmar ser man ut att ha alien-skalle :crazy:

Tips?

Sv: ridhjälms köp!

Jag har köpt den från B*rjes med ventilation i knappen. Den passade mig jättebra.

Finns en hjälm som heter Horka som ser ut som en Championhjälm. Den ser inte ut som en svamp på heller. Den kostar under 500 kr tror jag. Sökte på den och hittade hjälm

lycka till

Men om man beställer på postprder, är det inte svårt med storlekar, och sen om hjälmen inte passar, "utseendemässigt"...

Jag vet att utseendet inte ska spela roll, men huvvet(hjälmen) kan ju inte se miffat ut... :crazy:

Jag passade på att prova på Globen. Men då hade dom inte min storlek bara den under och den över. Men då visste jag iallfall vilken storlek jag kunde beställa.

Senast ändrad:

Jag kunde inte gå in på börjes när vi va åp gbg HS. Det va så smockat med folk. Man mådde ju illa... :(

Jag ticker att horka är väldug "runda". Åk in till din ridsportbutik o prova. Dom är så olika!

Föreslår somerset från granngården, ser faktiskt ut som championhjälmar, dock minns jag inte priset, men tror det låg runt 450 kr...

Fast det kanske är cykelhjälmspänne på den, annars är de jättesnygga! :D

Jag hatar ju det där sykel-spännet...
jag tror inte det går att få tag i det gamla hederliga "rull"-knäppet längre... :(

Granngården! Jag tror det finns här i stan! :)

Vad har du för storlek på Championen? Jag har en nästan helt ny till salu. Använd 1gång pga fel storlek.

Hjälmen är inte godkänd med det gamla hederliga rulspännet. Åker man i backen så gäller inte försäkringen.

Va? Gäller inte försäkringen? Det visste inte jag, jag som har 2 gamla hederliga trotjänare...

Jag drar nog iaf 59/60 i dom nyare champion. I dom gamla hade jag 58/59.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa ny ridhjälm efter en krasch. Ska passa ett huvud som är mer avlångt än runt. Vill inte ha sammet eller plast, utan läder...
Svar
13
· Visningar
1 956
Senast: Elektron
·
N
Utrustning Jag tänkte skaffa ny hjälm, eller rättare sagt önska mig en fin ny hjälm i 30-års present då min gamla "champion showring" är 10 år...
Svar
2
· Visningar
1 707
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka