C
Cronis
Jag insåg att det va dax för en ny ridhjälm. Ny häst har jag ju, så en ny hjälm man vara bra, den senaste hjälmen är köpt för 10 år sen.
Jag vill inte räkna hur många resor den har varit med om. Dock har jag en ny hjälm ner packad, en Champion ShowRing, dock bara använd 4-5ggr, men det är ju min tävlings hjälm så den tänker jag inte använda till vardags den är för fin...
Jag har alltid haft champion-hjälm, föruton det första åren jag red då jag hade nån plast-sak.
Men annars har det varit klassikern, med det gamla hederliga metall spännet!
Det där nya "cykel-hjälms-spännet" tycker jag är så fult, å så nyps det...
Men iaf, jag är ute efter en sammets hjälm, en billig, inte i prisklass med champion-hjälmen eftersom den kostar omkr. 800:- nu. Modellen ska vara i klass med champion´s, den är helt klart bäst! I andra hjälmar ser man ut att ha alien-skalle
Tips?
Jag har alltid haft champion-hjälm, föruton det första åren jag red då jag hade nån plast-sak.
Men annars har det varit klassikern, med det gamla hederliga metall spännet!

Det där nya "cykel-hjälms-spännet" tycker jag är så fult, å så nyps det...
Men iaf, jag är ute efter en sammets hjälm, en billig, inte i prisklass med champion-hjälmen eftersom den kostar omkr. 800:- nu. Modellen ska vara i klass med champion´s, den är helt klart bäst! I andra hjälmar ser man ut att ha alien-skalle
Tips?