Ridhjälm till barn

Mirre

Trådstartare
Vilken skulle ni rekommendera?
Barnen ska få egna hjälmar till nästa ridlekistermin, men det finns ju hur många som helst att välja på.
Vad har era barn för hjälm?
 
Ställbara (om möjligt) och VG.01 märkta är mitt tips. Bra att kunna få plats med mössa under på vintern och utan på sommaren =).
Det viktigaste är ju ändå att de är godkända och passformen.
Beror ju på var du bor men om Horze finns i närheten har de flera bra modeller som både är godkända, ställbara och prisvärda. Har ridskolan lånehjälmar som passar så kolla/fråga var de kommer ifrån men glöm inte dubbelkolla att de är VG.01 märkta.
 
Horka Red Horse Rider fick bra betyg när Folksam gjorde test av tio populära ridhjälmar under 2014. Gjorde mig väldigt glad (mindre glad dock att min Lamicell Transformer var en av de sämsta...) att det inte bara var "värstinghjälmar" som fick bra betyg utan också en som är helt rimlig att köpa för de som kanske inte vill lägga massa pengar på en hjälm som inte används så ofta/snart kommer vara för liten/vadsomhelst.

Testet finns att se HÄR. Dock ska en komma ihåg att det är från 2014 och sedan dess har t.ex. VG.01-märkningen tillkommit.
 
Som tillägg på mitt eget inlägg är Horkas Red Horse Rider godkänd enligt VG.01. Jag hade lätt velat ha en blå med My Little Pony på :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 198
Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
383
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hur mycket ska en förälder egentligen få snacka om sina barn med vänner och bekanta? Frågan har blivit en het snackis i sociala medier...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp