Ridhjälm återkallas – ”allvarliga hjärnskador”

Ridhjälmen Samshield Shadowmatt #2K16 som tillverkas av Trolle Company återkallas eftersom stötdämpningen är för dålig, och därför riskerar att inte skydda mot allvarlig hjärnskada vid en olycka, enligt ett meddelande från Konsumentverket.

Jag har aldrig hört talas om Trolle Company förut men nu har de hamnat på min bojkott-lista. De informerar varken på sin hemsida eller Facebooksida att hjälmen är återkallad.

Jag har aldrig hört talas om Trolle Company förut men nu har de hamnat på min bojkott-lista. De informerar varken på sin hemsida eller Facebooksida att hjälmen är återkallad.
Såg på ett av inläggen på Facebook och att det här gällde för flera år sedan. Av någon anledning har gamla nyheter på Konsumentverkets hemsida hamnat som nya nyheter. Flera återförsäljare hade kontaktat sina kunder som hade köpt aktuella hjälmar då detta var aktuellt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En populär ridhjälm som har sålts genom ett stort antal svenska kanaler och återförsäljare återkallas. Vid olycka riskerar hjälmen att...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Utrustning Ändrad av Gunnar: Konsumentverket har hört av sig till mig om att informationen som publicerades här hade någon form av felaktighet i...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka