Ridbyxor till långa ben & kort överkropp?

Fossing

Trådstartare
Liten fråga, ni som har byxor med långa ben, hur långa ben har ni och hur långa är ni? Jag är varken lång eller smal, däremot har jag långa och smala ben (85 cm beninnerlängd, 31 cm runt vaden, 45 cm runt låret) i förhållande till överkroppen, det blir lite lustigt.

Alla mina jodpuhrs är för breda och för korta, och alla ser på mig ut som om de hade hög midja, vilket de inte har. Finns det jods som bara är långa i benen, men inte från grenen upp till linningen? Antar att jag vill ha nåt i stil med smala ben + låg midja, men var tusan hittar jag det?

Jag har ofta ridskor & jods, och därför vill jag ju gärna att byxorna slutar i lämplig höjd, och inte strax under knät :D

//vanskapt Fossing!

Sv: Ridbyxor till långa ben & kort överkropp?

Provat barnstorlekar? Har du ridstrumpor/stövlar över gör det ju inget om dom är lite korta.

Jag har ofta ridskor & jods, och därför vill jag ju gärna att byxorna slutar i lämplig höjd, och inte strax under knät

Vilket barnstorlekar gör. Däremot är de bra breddledes! :)

Jag har ca 90 cm i beninnerlängd och har samma problem... Nu har jag ett par ridbyxor från Hööks som jag fyndade på rea förra året för 200:- som är de längsta jag har hittat (ingen aning vad det är för modell, ett par tygskodda är det iaf). De går ju inte ner till foten, men slutar inte strax under knät iaf som det brukar vara ;)
Pikeur tycker jag inte är särskilt långa (sist jag kunde ha Pikeur var jag runt 10 år gammal... Sen blev jag för lång... Det säger en del), sen tycker jag inte heller att priset speglar kvalitén men det är ju en annan femma...

Jag är 177cm lång, är 86-87cm i beninnanlängd, 34cm runt vaden, och 50cm runt lår.

Jag använder Pikeur Lugana i strl 84 vilka räcker mig ner till precis ovan fotknölarna! Jag är jäkligt nöjd med denna ridbyxan, har två par till vardags och ett par vita tävlingsbyxor i samma modell!

*KL och något ot*

En fråga bara, hur kan du ha 84 på dem, dvs lång 42 med de måtten? Jag är själv 180 cm lång, 35 cm runt vaden och låtet vet jag inte, men har 72 i Pikeur Lugana. Trots detta är de både för korta till en böjan (får dras ut efter tvätt för att få benen längre ;)) och för stora över vaden och lår. Var bara tvungen att fråga... :)

En 84a sitter perfekt på mig och är perfekt lång i benen redan från början..
Varför den passar vete sjutton, men det gör den! :)

Jag tackar för svar! Problemet är ju dock inte att hitta byxor som är långa i benen, utan som både är långa i benen OCH låga i midjan. Annars slutar de likförbannat ovanför naveln på mig, inte så snyggt.

Har du provat Pikeur? Pikeur Lugana, långa ben finns till exempel även med låg midja.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
R
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Brassneck
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 769
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp