Ridbyxor som gått sönder i sömmen?

MissFideli

Trådstartare
Köpte ett par ridbyxor på Hööks som sprack i sömmen. Bytte dom mot ett par andra, men även dom har spruckit upp. Det är stickningen som går sönder, så egentligen påverkar det ju inte användningen av dom, men ändå. Varför går dom sönder? Har jag köpt för små? :o Dom sitter bra, jag har inga problem att röra mig i dom, men det är när jag sätter mig på huk typ som dom spricker.

Sv: Ridbyxor som gått sönder i sömmen?

Har också ett par från Hööks som har spruckit upp. Har inte orkat byta dem osv utan rider på iaf ;) men lite retligt är det allt!

Ah, så det kan bero på deras kvalitet? Jag vågar inte köpa dyrare heller eftersom jag inte vill att ett par för kanske 1500 går sönder likväl ju.

Ingen aning faktiskt. Jag har ett par dyrare MH som inte gått isönder. Men samtidigt vet jag en del som har haft tur med sina Hööks byxor så jag vet inte :o

Jag har aldrig haft problem med hållbarheten på mina Hööks-ridbyxor, och jag använder ridbyxor tills de faller i bitar (eller ja, tills det gått hål på skoningen, när det gäller helskodda) :D Just nu har jag två par från Hööks; oskodda "islandsridbyxor" som använts i ett par år. Men jag kan ju ha haft tur, eller så har de kanske ändrat på något sedan jag köpte mina nuvarande/senaste.

Äh, ta med dig ridbyxorna och kvittot och ta dig in till Hööks. Finns det inga andra ridbyxor därifrån som du kan tänka dig?

Jag tror inte att det hjälper så mycket att betala lite mer för ett par ridbyxor, oftast så är det samma tillverkare ändå bara att märket är annorlunda. Vissa modeller kanske har lite sämre kvalitet medan andra lite bättre, trots likvärdigt pris. Ett ofta återkommande problem hos ridbyxtillverkare är ju att materialet är så strechigt att stickningarna och sömmarna inte håller. Det är i alla fall vad jag fått förklarat för mig och det låter ju troligt :)

Jag har ju redan bytt en gång? Nu får det gå, jag tycker dessa är så snygga, så jag vill ha dom ändå.

Jag har alltid haft problem med sömmar som ger sig på ridbyxor i förtid. Bytte uteslutande till Pikeur och har aldrig mer haft det problemet. Så jag tror att det har med kvalitét att göra.

Ja, det kan det ju. Men man vill ju veta det innan, så man inte står där med spruckna sömmar på dyra ridbyxor liksom.

Ja har slutat att köpa Hööks ridbyxor för de går bara sönder, jag kan knappt inte ens titta på dom utan att de går sönder :mad:

Har börjat att köpa Horze Grand Prix helskodda ridbyxor å peppar peppar så håller de MYCKET bättre än Hööks byxorna och dessutom stannar färgen kvar på dom trots att jag tvättat dom mkt :)
Kostar bara någon 100-ing mer än de från Hööks.

Jag håller med!

Senast jag köpet ett par Hööksbyxor köpte jag såna mörkgrå, älskar färgen :love:

Men de håller ju en pisskvart så det blir alldeles för dyrt i längden att köpa hööksbyxorna tyvärr...

Det är just dom mörkgrå jag har :D Och otroligt sköna!! Jag rider så pass sällan, så jag kan nog klara dessa ett tag trots spruckna sömmar. Eftersom det bara är stickningarna än så länge. Men ja, det får nog bli nya om jag börjar rida mer regelbundet. Får åka till Horze och prova deras, de grå Grand Prix var ju inte fula dom heller :)

Har också ett par som spruckit upp i stickningen, men för min del kvittar det. Men såg nån annan i tråden som föredrog Horze, kan bara hålla med där, de håller betydligt bättre.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 086
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 670
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 959
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 912

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka